اپل فقط در مدل‌های پرو آیفون 14 از تراشه جدید A16 استفاده می‌کند

iphone 14.JPG

مینگ چی کو یکی از تحلیل‌گران محصولات کمپانی اپل اعلام کرده که امسال فقط نسخه‌های پرو سری آیفون 14 از پردازنده A16 بهره‌مند خواهند شد. هدف از این کار این است که کمپانی اپل تعداد بیشتری از نسخه‌های گران‌قیمت پرچمدارهای خود را به فروش برساند.

مینگ چی کو در توییتر پستی منتشر کرده و اعلام کرده که تراشه A16 منحصراً برای سری آیفون 14 پرو خواهد بود. اپل با سیاست تقاضا بیشتر نسخه‌های پرو تغییراتی قرار داده که سهم فروش این محصولات بالاتر رود. در شرایطی که پیش‌تر انتظار می‌رفت آیفون 14 پرو فقط 40 تا 50 درصد از سهم فروش مدل‌های جدید را در اختیار داشته باشد، این پیش‌بینی حالا به 60 درصد افزایش یافته است.

این تحلیل گر پا را فراتر گذاشته و مدعی شده که اپل از این پس استراتژی خود را تغییر داده و جدیدترین تراشه‌ها را فقط برای مدل‌های پرو عرضه می‌کند. به عبارت دیگر، از امسال نباید منتظر عرضه تراشه‌های جدید کوپرتینویی‌ها در مدل‌های استاندارد گوشی‌های این شرکت باشیم.

اپل با ترغیب کاربران برای خرید نسخه‌های گران قیمت‌تر و بالارده آیفون، هر ساله میانگین قیمت پرچمداران خود را نیز بالاتر می‌برد. بدیهی است که هرچه آمار فروش محصولات گران بیشتر شود، سود اپل نیز بیشتر خواهد شد. کو مدعی است که این استراتژی به نفع تامین‌کنندگان دوربین مدل‌های پرو نیز خواهد بود.

thumb-7.jpg
-

مینگ-چی کو پیش‌بینی کرده که این تغییر باعث افزایش سفارشات سونی، سازنده دوربین فیس‌تایم و LG Innotek، سازنده ماژول دوربین‌ها شود. او می‌گوید Largan و Alps هم سفارشات بیشتری خواهند داشت و در مجموع همه تامین‌کنندگان با 20 تا 30 درصد درآمد بیشتر نسبت به سال گذشته روبرو می‌شوند.

با این تغییر استراتژی به نظر می‌رسد که اپل مخاطبان گوشی‌های خود را به دو گروه تقسیم می‌کند: گروهی که به دنبال جدیدترین و پیشرفته‌ترین قطعات هستند و حاضرند پول بیشتری بپردازند و گروهی که محصولی با توانایی‌های خوب اما نه چندان پیشرفته می‌خواهند و تمایلی به پرداخت مبالغ سنگین ندارند.


اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: gizchina

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر