رندرها و مشخصات سامسونگ گلکسی A53 لو رفت

Untitled-1.jpg

براساس اطلاعات بدست آمده، سامسونگ به زودی از گوشی میان‌رده خود یعنی گلکسی A53 رونمایی خواهد کرد. مدتی پیش برخی از اطلاعات این دستگاه افشا شده بود، اما حالا به لطف یکی از افشاگران معروف تمام اطلاعات این دستگاه منتشر شده است. طراحی این دستگاه نسبت به نسل قبلی خود خیلی تفاوت ندارد و از ویژگی‌های شاخص آن می‌توانیم به نمایشگر بزرگ، بدنه‌ی پلاستیکی و ماژول دوربین غول‌پیکر اشاره کنیم.

گفته شد که سامسونگ تصمیمی گرفته تا گوشی‌های گلکسی A53 و A73 را در آخرین ماه ۲۰۲۱ معرفی کند، اما به دلیل بحران کمبود تراشه که گریبان‌گیر کل دنیا شده است، این رونمایی به فصل بهار سال 2022 موکول شد. ظاهرا سامسونگ مدل ۶/۱۲۸ گیگابایتی این گوشی را با قیمت ۵۰۰ دلار راهی بازار می‌کند. این در حالی است که A52 با قیمت ۴۰۰ دلار به دست کاربران رسید.

در پنل جلویی این دستگاه تغییری نسبت به نسل قبلی شاهد نیستیم و طراحی پنل پشتی این دستگاه نیز دست خوش تغییر نشده اما لبه‌های ماژول دوربین به صورت نرم‌تری با پنل پشتی ادغام شده و به همین خاطر جذابیت آن اندکی افزایش یافته است. بر اساس ویژگی‌های فاش شده، گلکسی A53 مانند نسل قبلی از نمایشگر ۶.۵ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰p و رفرش ریت ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد. در این میان مشخص نیست که آیا این نمایشگر رفرش ریت متغیر ارائه می‌کند یا اینکه مانند گذشته فقط می‌توانیم دو حالت را برای رفرش ریت تعیین کنیم.

قرار است که این ماین‌رده با پردازنده اگزینیوس 1200 راهی بازار شد و گفته شده که به احتمال زیاد این گوشی از پردازنده‌ی گرافیکی AMD استفاده کند. اگرچه اگزینوس ۲۲۰۰ موجود در سری S22 اولین تراشه‌ی مبتنی بر پردازنده‌ی گرافیکی AMD به حساب می‌آید، ولی سامسونگ می‌خواهد از تخصص AMD برای دیگر تراشه‌های خود هم استفاده کند. البته در مورد پردازنده‌ی گرافیکی اگزینوس ۲۲۰۰ هنوز با قاطعیت نمی‌توانیم صحبت کنیم و در این زمینه باید منتظر انتشار گزارش‌های بیشتری بمانیم.

gsmarena_004-2.jpg
-

دوربین اصلی این دستگاه یک ماژول 64 مگاپیکسلی است و در کنار آن شاهد اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی، ماکرو ۵ مگاپیکسلی و سنسور تشخیص عمق ۵ مگاپیکسلی هستیم. دوربین سلفی این دستگاه نیز 32 مگاپیکسلی است و در بدنه‌ی گلکسی A53 شاهد جک هدفون نیستیم اما خوشبختانه از کارت حافظه microSD پشتیبانی می‌کند.

انرژی گلکسی A53 از طرف باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌شود که بیشتر از نسل قبلی است ولی در عین حال بار دیگر سرعت شارژ ۲۵ وات مورد استفاده قرار می‌گیرد. نسل قبلی این گوشی یکی از پرفروش‌ترین گوشی‌های سامسونگ محسوب می‌شود و باید ببینیم آیا A53 هم با استقبال گسترده‌ی کاربران روبرو می‌شود یا نه.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: androidpolice

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر