لنوو لیجن 9i رونمایی شد؛ قوی‌ترین لپ‌تاپ گیمینگ دنیا با خنک‌کننده هوشمند

khjk.jpg

لپ‌تاپ گیمینگ جدید ارائه شده توسط لنوو، با سخت‌افزاری پرقدرت و سیستم خنک‌کننده‌ی آبی باریک‌ترین در جهان، به عنوان یکی از محصولات جذاب امسال شناخته می‌شود.

لنوو به تازگی لپ‌تاپ گیمینگ جدیدی را به نمایش گذاشته که با طراحی هیجان‌انگیز و استفاده از یک سیستم خنک‌کننده‌ی نوآورانه، توانسته است جلب توجه کند. لپ‌تاپ Lenovo Legion 9i از پردازنده اینتل Core i9-13980HX بهره می‌برد و به همراه گرافیک انویدیا RTX 4090 با ظرفیت 16 گیگابایت ارتقا یافته است. این دو تراشه باعث تبدیل لپ‌تاپ لنوو Legion 9i به یکی از قوی‌ترین دستگاه‌های گیمینگ جهان می‌شوند.

لنوو به منظور جلوگیری از افزایش ضخامت بدنه، از یک سیستم خنک‌کننده‌ی آبی نوآورانه استفاده نموده است. این سیستم خنک‌کننده‌ی آبی باعث اشغال فضای کمتری شده و باعث کاهش ضخامت بدنه‌ی لپ‌تاپ Legion 9i به تازگی به 18.9 میلی‌متر شده است.

lenovo-legion-9i-laptop-two-64e491a688796772a8e34ca3.webp
-

طبق ادعای لنوو، سیستم خنک‌کننده‌ی آبی لپ‌تاپ Legion 9i، باریک‌ترین سیستم خنک‌کننده‌ی آبی در جهان را در خود داراست. این سیستم خنک‌کننده‌ی آبی تنها زمانی کار خود را شروع می‌کند که دمای لپ‌تاپ به ۸۴ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. با این طراحی، لنوو نیاز به پمپ خنک‌کننده را برای دماهای زیر ۸۴ درجه سانتی‌گراد کاهش داده است.

این سیستم خنک‌کننده‌ی لپ‌تاپ جدید لنوو از سه فن تشکیل شده است، در حالی‌که بدنه‌ی دستگاه همچنان جا برای دو حافظه‌ی ذخیره‌سازی M.2 2280 SSD و دو ماژول حافظه‌ی DDR5 را دارد. برخی از تنظیمات لپ‌تاپ لنوو Legion 9i حاوی دو ماژول حافظه DDR5 با ظرفیت 32 گیگابایت و فرکانس 5600 مگاهرتز هستند. این لپ‌تاپ از باتری چهار سلولی با ظرفیت 99.9 وات‌ساعت استفاده می‌کند.

لپ‌تاپ لنوو Legion 9i با نمایشگر 2K IPS به اندازه‌ی 16.3 اینچی و نرخ نوسازی تغییرپذیر 165 هرتز مجهز شده است. این اطلاعات به رغم شایعات پیشین که نمایشگر Mini LED را برای این دستگاه پیش‌بینی کرده بود، ارائه شده است. بخش پشتی نمایشگر نیز با پوشش کربنی تزئین شده است تا ظاهر دستگاه جذابیت بیشتری داشته باشد.

تاکنون قیمت و زمان عرضهٔ دقیق لپ‌تاپ لنوو Legion 9i اعلام نشده است. تولید این دستگاه جدید از چند هفته پیش آغاز شده است و احتمالاً به زودی به بازار عرضه خواهد شد. با توجه به مشخصات فنی بالا، قیمت آن می‌تواند به طور قابل توجهی بالا باشد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: digitaltrends

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر