مک‌بوک پرو با چیپست M1X شاید ماه آینده معرفی شود

mac1.jpg

چند هفته پیش بوده که کمپانی اپل از سری جدید آیفون 13 رونمایی کرد و حالا کاربران زیادی در منتظر رویداد بعدی این شرکت هستند تا نسل جدید مک‌بوک پرو را نیز از نزدیک تماشا کنند. در همین رابطه خبرگزاری بلومبرگ در گزارش جدیدش گفته که مک‌بوک پرو همراه با چیپست M1X ماه آینده معرفی خواهد شد.

براساس این گزارش منتشر شده، اپل قرار است از دو نوع چیپست M1X رونمایی کند. هر دو این پردازنده‌ها 10 هسته پردازشی دارند که ۸ هسته پردازش‌های سنگین را انجام می‌دهند و ۲ هسته برای پردازش‌های سبک انجام وظیفه می‌کنند. تفاوت این دو چیپست در بخش پردازنده‌ی گرافیکی آن‌ها است. نسخه اول با پردازنده گرافیکی ۱۶ هسته و نسخه‌ی قدرتمندتر همراه با پردازنده‌ی گرافیکی مجهز به ۳۲ هسته به دست کاربران می‌رسد.

MacBook-Pro-2.jpg
-

خبرگزاری بلومبرگ در ادامه این گزارش خبرداده که اپل برای سری جدید مک پرو پیشرفته‌ترین چیپست‌ها را آماده می‌کند و در ضمن چیپست M2 هم برای نسل جدید مک‌بوک ایر، آی‌مک و مک‌بوک پرو پایین‌رده استفاده خواهد شد.

قرار است که نسل جدید مک بوک پرو در دو کانفیگ 14 و 16 اینچ راهی بازار شود که به همراه نمایشگر mini-LED، پورت HDMI، درگاه کارت SD و پورت مگ‌سیف به بازار عرضه خواهند شد. گفته می‌شود که قرار است، به احتمال زیاد تاچ بار این محصول حذف شود. روی هم رفته به نظر می‌رسد اپل برای مک‌بوک پرو M1X به خواسته‌های کاربران توجه زیادی نشان داده است. به احتمال زیاد طی هفته‌های آینده جزئیات بیشتری از این لپ‌تاپ فاش خواهد شد.


اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: 9to5mac

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر