نسل بعدی مک‌بوک پرو احتمالا تا چند هفته دیگر عرضه خواهد شد

Untitled-1.jpg

گفته شده است که نسل بعدی مک بوک پرو در رویداد کالیفرنیا استریمینگ رونمایی خواهند شد و پس از چند هفته به بازار راه پیدا خواهند کرد.

در هفته‌های اخیر گزارش‌های زیادی در رابطه با نسل بعدی نوت‌بوک‌های حرفه‌ای اپل منتشر شده است؛ مارک گِرمن در جدیدترین خبرنامه هفتگی‌اش مدعی شده که کمپانی اپل با گذر از موانع تولیدی، احتمالاً در هفته‌های آینده دو مدل مک‌بوک پرو با ابعاد ۱۴ و ۱۶ اینچی راهی بازار خواهد کرد.

این گزارش در حالی منتشر شده که هنوز اپل رویداد 23 شهریور خود را برگزار نکرده و تمام توجهات خودش را برای رونمایی از سری آیفون ۱۳ و اپل واچ سری ۷ به کار گرفته است. به‌طور کلی، سه سناریو برای رونمایی از مک‌بوک پرو جدید وجود دارد. در نخستین سناریو اپل می‌تواند‌ مک‌بوک پرو بعدی را فردا در کنار سایر محصولات سخت‌افزاری رونمایی کند؛ اما در دومی پیش‌بینی می‌شود که غول دنیای فناوری رویداد جداگانه‌ای برای این منظور در نظر گرفته باشد. در سومین سناریو می‌توان انتظار داشت که اپل این محصول را به‌صورت مطبوعاتی رونمایی و آن را در بازه‌ی سپتامبر تا اکتبر عرضه کند.

مارک گِرمن اصلا در گزارشش به تاریخ رونمایی از مک‌بوک پرو بعدی اشاره‌ای نداشته است؛ اما او خاطرنشان می‌کند که نوت‌بوک‌های یادشده به احتمال قریب به یقین در پاییز امسال راهی بازار خواهند شد. برخی گزارش‌های اخیر حاکی از آن هستند که اپل می‌تواند دو رویداد جداگانه در ماه سپتامبر برگزار کنند و گمان می‌رود رویداد دوم متمرکز بر آیپد مینی ۶ و مک‌بوک پرو بعدی باشد.

iphone-13-design-mx.webp
-

با نگاهی به سالیان گذشته، همواره اکتبر رایج‌ترین ماه برای راه‌اندازی مک‌بوک پرو بوده است؛ زیرا اپل از سال ۲۰۰۶ تاکنون ۴ نسل از مک‌بوک پرو را در این ماه رونمایی کرده است. این شرکت سه‌ بار در ماه ژوئن و فقط یک‌ بار در بازه‌ی ژانویه و نوامبر ۲۰۲۰ از نوت‌بوک‌هایش رونمایی کرده است. طبق شنیده‌ها، این دو نوت‌بوک از درگاه‌های ورودی و خروجی بیشتری پشتیبانی خواهند کرد.

تحلیلگر و خبرنگار بلومبرگ با تأکید بر شایعات پیشین، ادعا می‌کند مک‌بوک پرو ۲۰۲۱ از تراشه قدرتمند M1X برای پردازش‌های سنگین بهره خواهد گرفت. گفته می‌شود شارژ مغناطیسی مگ‌سیف به مک‌بوک پرو بازخواهد گشت و دیگر شاید شاهد نوار لمسی موسوم به تاچ بار در این محصول نخواهیم بود.

با استناد به شایعات پیشین، هر دو مدل ۱۴ و ۱۶ اینچی به نمایشگر جدید مبتنی بر نور پس‌زمینه مینی ال‌ای‌دی مجهز خواهند شد که امکان ایجاد کنتراست بالا و نمایش بهتر رنگ‌ها را فراهم می‌کند. گذشته از مک‌بوک پرو، پیش‌بینی می‌شود اپل پاییز شلوغی برای رونمایی از محصولاتش در پیش داشته باشد و قطعا رویداد کالیفرنیا استریمینگ آخرین رویداد اپل در سال جاری میلادی نخواهد بود.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: APPLEINSIDER

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر