مدیاتک همراه با آخرین پردازنده موبایل خود به نبرد کوالکام می‌رود

Untitled-1.jpg

مدیاتک به تازگی از تراشه پرچم‌دار موبایلی خود به نام Dimensity 9300 رونمایی کرد که از نسل سوم TSMC 4 نانومتری استفاده کرده است. به گفته این شرکت، بهبود عملکرد و مصرف انرژی کمتر نسبت به نسل قبلی آن یعنی Dimensity 9200، به کیفیت این تراشه کمک شایانی کرده و کارایی را به قدری افزایش داده است که در بعضی از معیارهای کلیدی، با آخرین پردازنده کوالکوم یعنی اسنپدراگون 8 نسل 3 برابری می‌کند.

پردازنده Dimensity 9300 با تمرکز بر بهبود عملکرد، شامل 4 هسته فوق‌العاده بزرگ و 4 هسته بزرگ است که در کل دارای 8 هسته می‌شود؛ در حالی که اسنپدراگون 8 نسل 3 دارای 1 هسته فوق‌العاده بزرگ Cortex-X4 و 5 هسته بزرگ Cortex-A720 و 2 هسته کوچک‌تر برای ذخیره انرژی و عملکرد دارد.

در سطح توان یکسان، این پردازنده 15 درصد عملکرد بالاتری نسبت به Dimensity 9200 دارد یا در سطح عملکرد یکسان، 33 درصد توان کمتری مصرف می‌کند. طبق گفته‌های این شرکت، اوج عملکرد این پردازنده 40 درصد بالاتر از نسل قبلی خواهد بود. براساس ادعای مدیاتک، امتیاز این پردازنده در سایت AnTuTu شامل 2,130,000+ است که تقریبا با امتیاز اسنپدراگون 8 نسل 3 برابری می‌کند.

Dimensity 9300.jpg
-

این پردازشگر، 46 درصد عملکرد گرافیک بالاتری نسبت به پردازنده قبلی دارد و در مقایسه با رقبا، دارای عملکردی بالا و نرخ فریم بالاتری است. همچنین به لطف پردازنده هوش‌ مصنوعی APU 790 به کار رفته در این تراشه، عملکرد بهتری در deep learning و هوش مصنوعی خواهد داشت.

از دیگر قابلیت‌های این تراشه، عکاسی و فیلم‌برداری، همراه با فعال بودن همیشگی قابلیت HDR در کیفیت 4K و نرخ 60 فریم بر ثانیه است. همچنین پردازش هوش مصنوعی در ویدیوها و عکس‌های خام و پشتیبانی از فرمت جدید Ultra HDR در اندروید 14، از دیگر قابلیت‌های این پردازنده خواهد بود.

در صورت دقیق بودن اطلاعات، پردازنده جدید بسیار تحسین‌ برانگیز است؛ اما باید آزمایش‌هایی بر روی این تراشه انجام شود تا صحت ادعاهای این شرکت را بسنجیم. به هر حال با یک پردازنده قوی که می‌تواند با اسنپدراگون 8 نسل 3 رقابت کند طرف هستیم که احتمال دارد در گوشی‌های جدید Vivo X100 و X100 Pro به کار برود.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: engadget.com

photo_2023-11-11_16-30-34.jpg

امیرحسین چروم - تولید کننده محتوا

من یک نویسنده و تولیدکننده محتوا هستم که به دنیای گیم و تکنولوژی و همچنین فیلم و سریال علاقه مندم.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر