سامسونگ از تیتانیوم برای گلکسی S24 اولترا استفاده می‌کند

S24.jpg

به نظر می‌آید که استفاده اپل از تیتانیوم برای شاسی جدیدترین مدل آیفون 15 پرو خود، تاثیر بسیاری روی سامسونگ داشته باشد. این تاثیر به حدی است که سامسونگ، رقیب کره‌ای اپل، قصد دارد در نسخه بعدی گوشی هوشمند پرچمدار خود، گلکسی S24 اولترا، از تیتانیوم استفاده نماید.

گلکسی S24 اولترا اولین گوشی سامسونگ خواهد بود که از تیتانیوم بهره می‌برد. به گفته منابع The Elec، شرکت سامسونگ قصد دارد این برنامه را بر اساس واکنش مثبت کاربران، به مرحله‌ی گسترش ببرد.

در مورد آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس، اپل از یک شاسی تیتانیومی جدید به جای شاسی فولاد ضدزنگ استفاده کرده و این تغییر وزن دستگاه را کاهش داده است. به عبارت دیگر، آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس تقریباً 9 درصد سبک‌تر از مدل‌های پیشین خود یعنی آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس هستند.

وزن آیفون 15 پرو به 187 گرم رسیده که نسبت به وزن 206 گرمی آیفون 14 پرو، کمتر است. همچنین، وزن آیفون 15 پرو مکس به 221 گرم کاهش یافته و نسبت به وزن 240 گرمی آیفون 14 پرو مکس، کمتر است.

IMG_20231104_204827_597.jpg.webp

با توجه به این گزارش، احتمال کاهش وزن گلکسی S24 اولترا به دلیل استفاده از تیتانیوم به نسبت آیفون 15 پرو، کمتر است. این موضوع به این دلیل است که در حال حاضر سامسونگ از آلومینیوم سبک برای دستگاه‌های پرچمدار خود استفاده می‌کند. در عین حال، اپل به تازگی از فولاد ضدزنگ بهره می‌برد که سنگین‌تر از آلومینیوم است و در عین حال دوام بیشتری دارد.

در مورد سامسونگ و استفاده از قاب‌های تیتانیوم، گزارش‌ها نشان می‌دهند که این شرکت از حدود دو سال پیش به این ایده علاقه دارد. این تصمیم اخیراً به مرحله تجاری‌سازی رسیده است، اما همراهی با هزینه‌های بیشتری می‌آید. تیتانیوم به طور گسترده در صنعت هوافضا به کار می‌رود، اما پردازش و برش آن سخت‌تر است و انتقال حرارتی کمی دارد که تمیزکردن آن را مشکل‌تر می‌کند.

بنابراین، سامسونگ آماده به پذیرش بازدهی کمتر به منظور استفاده از تیتانیوم می‌باشد. این موضوع ممکن است باعث افزایش قیمت شاسی‌ها شود. گزارش مشخص می‌کند که قاب‌های آلومینیومی موجود در دستگاه‌های پرچمدار سامسونگ هم‌اکنون کمتر از 20 دلار هزینه دارند، در حالی که قیمت نسخه‌های تیتانیومی ممکن است تا 100 دلار باشد. اعلام می‌شود که سامسونگ در حال حاضر به صورت آزمایشی برای تولید 15 میلیون واحد شاسی تیتانیومی برای گوشی گلکسی S24 اولترا در آینده عمل می‌کند، تعدادی مشابه تعداد مدل‌های گوشی گلکسی S23 اولترا که در سال جاری عرضه شده است.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: MacRumors

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر