تردز از ایکس پیشی می‌گیرد: سقوط یک غول و ظهور یک رقیب

threads

در یک تحول چشمگیر، تردز، پلتفرم نوظهور شبکه‌های اجتماعی، از نظر تعداد کاربران فعال روزانه در ایالات متحده از ایکس، غول رسانه‌های اجتماعی که قبلاً با نام توییتر شناخته می‌شد، پیشی گرفته است.

طبق تخمین‌های Apptopia، یک شرکت تحلیل بازار، تردز از دسامبر ۲۰۲۳ (آذر و دی ۱۴۰۲) از نظر تعداد کاربران فعال روزانه در آمریکا از ایکس پیشی گرفته و این روند همچنان ادامه دارد.

شکست ایکس در جذب کاربران جدید

این خبر نشان‌دهنده‌ی چالش‌های ایکس در جذب کاربران جدید است. تردز در حال حاضر از نظر تعداد دانلود، سومین اپلیکیشن رایگان برتر اپ استور اپل است، در حالی که ایکس در رتبه ۴۱ قرار دارد.

بخش عمده‌ای از این چالش‌ها به تلاش‌های مکرر ایلان ماسک، مالک جدید ایکس، برای تبدیل این پلتفرم به "باتلاقی مملو از نفرت‌پراکنی" نسبت داده می‌شود.

کاهش شدید کاربران روزانه ایکس

تعداد کاربران روزانه ایکس به شدت کاهش یافته است. Sensor Tower، یک شرکت تحلیل بازار، اعلام کرد که در ماه فوریه ۲۰۲۴ (بهمن و اسفند ۱۴۰۲) تعداد کاربران فعال روزانه ایکس در آمریکا ۲۷ میلیون نفر بوده که در مقایسه با بازه زمانی مشابه سال قبل ۱۸ درصد کاهش یافته است.

اظهارات جنجالی ماسک و هجوم ربات‌ها

اظهارات تکان‌دهنده و نژادپرستانه ماسک در ایکس بر هرج و مرج کنونی پلتفرم افزوده است. سال گذشته، پس از انتشار گزارشی از مرکز مقابله با نفرت دیجیتال مبنی بر افزایش محتوای نفرت‌انگیز در دوران مالکیت ماسک، ایکس از پژوهشگران این سازمان غیرانتفاعی شکایت کرد. این شکایت ماه گذشته توسط قاضی پرونده رد شد.

662704050dfb1341e9fdcf2c
-

علاوه بر این، ایکس همچنان درگیر هجوم ربات‌ها است، موضوعی که ماسک پیش از خرید این پلتفرم بارها وعده حل آن را داده بود.ایکس در تلاش برای جذب کاربران جدید، طرح‌های عجیب و غریبی مانند دریافت هزینه از کاربران برای انتشار پست و اخیراً معرفی اپلیکیشن جداگانه‌ای برای تماشای ویدیوها را اجرا کرده است. به نظر می‌رسد این ایده‌ها مورد استقبال کاربران قرار نگرفته‌اند.

رشد چشمگیر تردز

در مقابل، تردز عملکرد بهتری داشته است. طبق گزارش‌ها، این پلتفرم به‌طور میانگین ۲۸ میلیون کاربر فعال روزانه دارد که نسبت به سال گذشته ۵۵ درصد افزایش یافته است.

با این حال، ایکس همچنان تعداد کاربران فعال ماهانه‌ی بسیار بیشتری نسبت به تردز دارد.

هنوز مشخص نیست که آینده چه چیزی در انتظار تردز و ایکس خواهد بود. مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا (شرکت مادر فیسبوک و اینستاگرام) در گزارش درآمدزایی اخیر خود ابراز امیدواری کرد که این شرکت بتواند روند بهبود و رشد را حفظ کند و نشان دهد که یک اپلیکیشن دوستانه و مبتنی بر بحث و گفتگو می‌تواند به اندازه محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی مورد استفاده قرار گیرد.

رقابت بین تردز و ایکس به شدت در حال گرم شدن است و این رقابت می‌تواند منجر به تغییرات قابل توجهی در فضای شبکه‌های اجتماعی در سال‌های آینده شود.

 

اگر علاقه‌مند دنیای تکنولوژی هستید حتما شبکه‌های اجتماعی فیسیت را در اینستاگرام، تلگرام، روبیکا، توییتر و آپارات را دنبال کنید.

منبع خبر: businessinsider

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر