دوربین شیائومی می 10 اولترا صدرنشین DxoMark شد؛ پیشی از هواوی و سامسونگ

xiaomimi10ultra - صدرنشین DxoMark.jpg

وب سایت DxoMark گوشی شیائومی می 10 اولترا را مورد بررسی قرار داده است و امتیاز 130 را برای آن در نظر گرفته است. بنابراین این گوشی حالا در جایگاه اول این وب سایت و بالاتر از هواوی پی 40 پرو قرار گرفته است.

روز گذشته شاهد معرفی جدیدترین گوشی پرچمدار شیائومی با نام شیائومی می 10 اولترا بودیم. حالا به همین سرعت وب سایت معتبر DxoMark دوربین این گوشی را بررسی کرده و نتیجه آن همه را شگفت زده کرده است. درواقع این پرچمدار جدید شیائومی موفق شده است با کسب بالاترین امتیاز از این وب سایت، به عنوان بهترین دوربین گوشی انتخاب شده و در صدر جدول رده بندی قرار بگیرد.

دوربین گوشی شیائومی می 10 اولترا

شیائومی در این گوشی از دوربین اصلی چهارگانه استفاده کرده است که شامل یک لنز 48 مگاپیکسلی اصلی واید با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.9 است. این گوشی از لنز 48 مگاپیکسلی دیگری هم بهره می‌برد که از نوع تله فوتو پیروسکوپی بوده و دارای گشودگی دریچه دیافراگم f/4.1 است که دارای زوم اپتیکال 5 برابری و زوم هیبریدی 120 برابری است. دو لنز دیگری که دوربین‌های این گوشی را تکمیل می‌کنند، به ترتیب دوربین 12 مگاپیکسلی تله فوتو و لنز 20 مگاپیکسلی اولترا واید است.

اگرچه DxoMark هنوز به بررسی دوربین سلفی این گوشی نپرداخته است، اما بد نیست بداتنیم که این گوشی از دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی بهره می‌برد.

دوربین شیائومی می 10 اولترا از نظر DxoMark

همانطور که در ادامه می‌بینید، دوربین اصلی گوشی هوشمند شیائومی می 10 اولترا در بخش عکس برداری موفق شده است امتیاز 142 را بدست بیاورد و در بخش فیلم برداری هم به امتیاز 106 دست پیدا کرده است. به این ترتیب امتیاز کلی این گوشی، 130 است. به این ترتیب دوربین تلفن هوشمند شیائومی می 10 اولترا، با اختلاف 2 امتیازی نسبت به هواوی پی 40 پرو، صدرنشین جدول بهترین دوربین 2020 شده است.

نمره DXO Mark شیائومی می 10 اولترا.jpg
امتیاز DxoMark شیائومی می 10 اولترا -

وب سایت DxoMark برای بررسی دوربین این گوشی، هر یک از لنزها را به صورت جداگانه و در شرایط نوری مختلف مورد بررسی قرار داد. نهایتا نتیجه این بود که این دوربین‌ها در واقع نقطه ضعفی نداشتند. لنز اصلی 48 مگاپیکسلی و دوربین تله فوتو که هر دو از زوم اپتیکال دو برابری بهره می‌برند، توانستند تصاویری با کیفیت بسیار بالا را ثبت کنند. با این وجود آنچه دوربین شیائومی Mi 10 Ultra را متفاوت کرد، دوربین پیروسکوپی با قابلیات زوم اپتیکال 5 برابری بود. همین دوربین به واسطه‌ی عملکرد بی نظیرش، باعث ایجاد اختلاف با سایر رقبا شده و می 10 اولترا را در صدر جدول بهترین دوربین گوشی قرار داد.

اخبار مرتبط:

بررسی ویدیویی و جعبه گشایی گوشی شیائومی Mi 10؛ پرچمدار 2020 شیائومی

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: dxomark و gsmarena


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر