لپ تاپ‌های شیائومی می نوت بوک ۱۴ با قیمتی مناسب رونمایی شدند

Untitled-1.jpg

امروز به صورت آنلاین شیائومی از دو لپ‌تاپ می نوت بوک ۱۴ (Mi Notebook 14) و می نوت بوک ۱۴ Horizon Edition پرده برداری کرد. هر دو مدل لپ‌تاپ از پردازنده نسل 10 اینتل و صفحه نمایش 14 اینچی و گرافیک انویدیا در عین حال با قیمتی تعجب برانگیز معرفی شدند.

همه مردم با ورود شیائومی به بازار موبایل خوش‌حال شدند چرا که گوشی‌های هوشمند را با قیمتی مناسب از این شرکت ‌در بازار می‌بینند. اما چند مدتی است که این شرکت قدرت خود را فقط به بازار موبایل محدود نکرده است و در بازار‌های همچون، ساعت هوشمند و مچ بند خودی نشان داده (می بند 5 جدیدترین محصول این کمپانی در حوزه گجت‌های سلامتی است) و حالا نیز در بخش لپ تاپ‌ها حضور پررنگی پیدا کرده است.

می نوت بوک ۱۴ و می نوت بوک ۱۴ Horizon Edition محصولات رونمایی شده این شرکت در حوزه لپ‌تاپ هستند که از پردازنده نسل دهم اینتل استفاده می‌کنند. جنس بدنه هر دو مدل آلیاژی از منیزیوم و آلومینیوم است.اما به نکته جالب توجه دقت کنید که قیمت فوق‌العاده این محصولات خبر بدی برای رقبای شیائومی دارد.

صفحه نمایش هر دو این لپ‌تاپ‌ها FHD با پنل LCD با نسبت تصویر 16 به 9 بوده و دارای قابلیت ضد تابش نور است. مدل Horizon Edition اما حاشیه‌های کوچک‌تری در کناره‌ها، بالا و پایین دارد که تنها ۳ میلی‌متر است. به همین خاطر نمایشگر ۱۴ اینچی این محصول ۹۱ درصد از پنل جلویی را در بر می‌گیرد.

وزن این دستگاه بسیار کم است و فقط 1.35 کیلوگرم وزن دارد، که دلیل این وزن کم باریکی و جمع و جور بودن این دستگاه است، به حدی که به دلیل نبود حواشی، جایی برای استفاده از وب‌کم نبوده به همین خاطر شیائومی هر می نوت بوک ۱۴ را با یک وب کم «می وب کم HD» عرضه می‎‌کند.

در مدل پایه این لپ‌تاپ‌ها اگر چه حاشیه‌های بیشتری وجود دارد اما اندازه کوچکتری نیز دارد که 1.5 کیلوگرم هم وزن دارد. کاربران در هر دو لپ تاپ، بلندگوهای استریو و قابلیت باز شدن در با یک انگشت را دریافت خواهند کرد. (کاربر در این حالت می‌تواند تنها با یک انگشت و بدون اینکه بخش پایینی لپ تاپ از زمین بلند شود آن را باز کند).

Untitled-3-14.jpg
-

در لپ‌تاپ‌ می‌نوت بوک 14 از پردازنده اینتل تحت عنوان Core i5-10210U استفاده شده است. هردو مدل نیز از این پردازنده برای خریدار در دسترس است، یکی از آن‌ها بدون حافظه گرافیکی مجزا عرضه می‌شود و باید روی قدرت UHD 620 متکی باشید و دیگری هم با گرافیک GeForce MX250 راهی بازار خواهد شد که قدرت بیشتری را برای کارهای گرافیکی ارائه می‌دهد.

نسخه Horizon Edition اما در دو مدل با پردازنده‌های i5 و i7 راهی بازار می‌شود که یک گرافیک MX350 وظیفه کارهای گرافیکی هر دوی آن‌ها را بر عهده خواهد داشت. لازم به ذکر است می وب کم HD با تمام سری‌های این لپ تاپ‌ عرضه می‌شود.

در دو نسخه ارائه شده لپ‌تاپ‌های شیائومی 8 گیگابایت حافظه رم DDR4 و ۲۵۶/۵۱۲ گیگابایت حافظه SATA SSD در نظر گرفته شده. اما مدل Horizon Edition در بالاترین نسخه خود، حافظه SSD از نوع NVMe را نیز عرضه می‌کند که سرعت بسیار بیشتری به نسبت نسخه SATA دارد.

Untitled-4-10.jpg
-

در کنار این دستگاه دو پورت USB 3.1 و یک پورت USB 2.0، ورودی HDMI و پورت USB-C را می‌بینیم. همچنین جک هدفون 3.5 میلی‌متری نیز در این دستگاه دیده می‌شود که به عنوان ورودی میکروفون نیز استفاده می‌شود.

این لپ‌تاپ‌ها قدرت خود را از یک باتری ۴۶ وات ساعتی می‌گیرد که به ادعای شیائومی می‌تواند با یک بار شارژ، ۱۰ ساعت دوام داشته باشد. این باتری نیز از شارژر فوق سریع ۶۵ واتی تامین نیرو می‌کند که می‌توان می نوت بوک ۱۴ را در عرضه ۳۰ دقیقه ۵۰ درصد شارژ کرد.

Untitled-1-18.jpg
-

قابلیت Mi Blaze Unlock در روی این لپ‌تاپ ‌ها قرار دارد که از طریق مچ بندهای می بند نیز باز می‌شوند. قابلیتی دیگر نیز Mi Share است که برای انتقال سریع فایل‌ها بین لپ تاپ‌ و گوشی‌های شیائومی استفاده می‌شود.

Untitled-2-15.jpg
-

نسخه پایه می نوت بوک ۱۴ با ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی با قیمت ۵۵۳ دلار در بازار عرضه خواهد شد که این میزان برای مدل ۵۱۲ گیگابایتی به ۵۹۳ دلار می‌رسد. آن کانفیگی که از گرافیک GeForce MX 250 بهره می‌برد ۶۳۳ دلار قیمت‌گذاری شده است. که در مقابل حریفان خود در بازار بسیار قیمت مناسبی دارد.

Untitled-6-5.jpg
-

نسخه Horizon Edition این محصول با پردازنده i5 حدودا ۷۲۵ و با پردازنده i7 نیز ۷۹۱ دلار قیمت دارد و با در نظر گرفتن تمام قابلیت‌هایی که برای کاربر به ارمغان می‌آورند، فوق‌العاده است. فروش رسمی این لپ تاپ‌ها از تاریخ ۱۷ ژوئن (۲۸ خرداد) آغاز خواهد شد.

اگر به اخبار تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: gsmarena

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر