شیائومی لپ‌تاپ می نوت‌بوک پرو ایکس را با نمایشگر اولد معرفی کرد

Untitled-1.jpg

همان‌طور که انتظار می‌رفت، امروز کمپانی شیائومی از لپ‌تاپ پرچم‌دار می نوت‌بوک پرو ایکس پرده برداشت. این لپ‌تاپ با یک پردازنده نسل یازدهمی اینتل و نمایشگر اولد به بازار عرضه خواهد شد.

در طراحی و از لحاظ ظاهری تغییری را به نسبت نسل‌های قبل می نوت‌بوک پرو ایکس شاهد نیستیم، حتی می‌توان گفت که این طراحی ما را به یاد لپ‌تاپ‌های قبلی خواهد انداخت چرا که می‌توانیم به استفاده از بدنه‌ی آلومینیومی با حاشیه‌های باریک و تاچ‌پد بزرگ اشاره کنیم. ارتفاع کلیدهای کیبورد از سطح لپ‌تاپ 1.5 میلی متری است و و حسگر اثر انگشت هم درون دکمه‌ی پاور تعبیه شده است. در بالای نمایشگر نیز یک وب‌کم با رزولوشن ۷۲۰ پیکسل مشاهده می‌کنیم که این کیفیت بسیار قابل توجه است. وزن لپ‌تاپ می نوت‌بوک پرو ایکس به ۱.۹ کیلوگرم می‌رسد و اندازه‌ی ضخیم‌ترین قسمت آن هم فقط ۱۹ میلی‌متر است.

کمپانی شیائومی برای این لپ‌تاپ از یک نمایشگر اولد ۱۵.۶ اینچی اولد استفاده کرده که رزولوشن ۳۴۵۶ در ۲۱۶۰ و رفرش ریت ۶۰ هرتز ارائه خواهد کرد. روی این صفحه نمایش یک شیشه گوریلا گلس قرار گرفته که وظیفه‌ی محافظت از آن بر عهده دارد. کمپانی شیائومی اداعا می کند که این نمایشگر صد در صد فضای رنگ sRGB و DCI-P3 را پوشش می‌دهد و حداکثر روشنایی آن هم به ۶۰۰ نیت می‌رسد.

Mi-Notebook-Pro-X-2.jpg
-

کاربرانی که قصد خرید این لپ‌تاپ‌ها را دارند باید بین دو پردازنده‌ی اینتل یعنی Core i7-11370H یا Core i5-11300H یکی را انتخاب کنند. هر دو نسخه این لپ‌تاپ‌ها از کارت گرافیک Nvidia RTX 3050Ti بهره می‌برند.

لپ‌تاپی که با پردازنده Core i5 همراه است با ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD راهی بازار می‌شود. نسخه Core i7 نیز با رم ۳۲ گیگابایتی و ۱ ترابایت حافظه داخلی به دست کاربران خواهد رسید.

Mi-Notebook-Pro-X-3.jpg
-

سایر مشخصات این سری از لپ‌تاپ‌های شیائومی، پورت USB-C، پورت تاندربولت ۴، دو پورت USB-a، پورت HDMI 2.1 و جک هدفون است. انرژی این باتری توسط یک باتری 80 وات ساعتی تامین خواهد شد که با سرعت شارژ 130 واتی دوباره نیروی خود را بدست خواهد آورد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: techandroids

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

رضا صنعتی

پنج‌شنبه, 10 تیر 1400

با سلام برای یک بچه 6ساله قصد خرید لبتاپ|دارم در حد قیمت متوسط یا ارزان راهنمایی کنید

پاسخ

ثبت نظر