مایکروسافت با کنار زدن اپل با ارزش‌ترین شرکت جهان شد

Untitled-1.jpg

روز گذشته اتفاقی مهم افتاد و برای اولین بار ارزش مجموع سهام کمپانی مایکروسافت از اپل بیشتر شد و توانست نام ارزش‌ترین شرکت سهامی عام در جهان بدست آورد. البته این اتفاق به دلیل انتشار جدیدترین گزارش مالی اپل به وجود آمد.

در این گزارش منتشر شده از پیشرفت و عملکرد خوب شرکت مایکروسافت گفته شده اما از طرف مقابل اپل نیز حدودا 6 میلیارد دلار به دلیل محدودیت‌های زنجیره تامین از دست داده. از طرف دیگر مایکروسافت روز پنجشنبه مایکروسافت هم گزارش مالی خود را منتشر کرد که در آن آمده فروش آفیس، ویندوز و محصولات مبتنی بر سرویس‌های ابری بسیار عالی بوده است.

قبل از تعطیلی بازار سهام آمریکا به دلیل تعطیلات آخر هفته، در پیان نوشته شد که ارزش کل سهام مایکروسافت به حدود ۲.۴۹ تریلیون دلار است و ارزش سهام اپل حدود ۲.۴۶ تریلیون دلار است. باید به این نکته نیز اشاره کنیم که کمپانی مایکروسافت برای اولین بار است که کمپانی اپل را پشت سر می‌گذارد. در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۲۰ هم چنین اتفاقی رخ داده و همچنین شرکت آلفابت هم در سال ۲۰۱۶ اپل را پشت سر گذاشته است.

Screenshot-2021-10-29-at-14.42.jpg
-

اپل اولین شرکت آمریکایی است که در سال ۲۰۱۸ موفق به عبور از مرز ۱ تریلیون دلار شد و فقط حدود دو سال بعد توانست به عنوان اولین شرکت آمریکایی که ارزش آن بیشتر از ۲ تریلیون دلار شده، نام خود را ثبت کند. محصولاتی مانند آیفون، ایرپاد و مک‌بوک همچنان در سرتاسر جهان فروش بسیار بالایی دارند و به همین خاطر احتمالا در آینده‌ی نزدیک بار دیگر می‌تواند رتبه‌ی اول بازار را از آن خود کند.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: THEVERGE

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر