مایکروسافت در نظر داشت شرکت‌های بانجی و سگا را تصاحب کند

xbox dfghdfhdrtgdgy

اسناد داخلی کمیسیون فدرال تجارت آمریکا نشان می‌دهد که مایکروسافت در گذشته برنامه‌های بزرگی برای خرید دو شرکت بازی‌سازی بانجی و سگا داشته است.

فیل اسپنسر، رئیس ایکس‌باکس، در نوامبر ۲۰۲۰ (آبان و آذر ۱۳۹۹) طی ایمیلی به ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت، و ایمی هود، مدیر مالی شرکت، خواستار تأیید استراتژی مذاکرات با سگا و بانجی شده بود.

در این ایمیل، اسپنسر بیان کرده بود: «سگا با داشتن مجموعه‌ای متنوع از بازی‌های جذاب در سطح جهانی، می‌تواند به ما کمک کند تا پلتفرم ایکس‌باکس گیم‌پس را چه روی کنسول و چه در فضای ابری، سریع‌تر گسترش دهیم

مایکروسافت به مزایای خرید سگا اعتقاد داشت و معتقد بود که این اقدام باعث افزایش تعداد مشترکان گیم‌پس در کامپیوترهای شخصی، کنسول‌ها و فضای ابری خواهد شد. اسپنسر در ایمیل خود به نادلا و هود اشاره کرده بود: «جذابیت جهانی بازی‌های محبوب سگا می‌تواند به گسترش دسترسی ایکس‌باکس گیم‌پس به مخاطبان جدید در سراسر جهان، به‌ویژه در آسیا، کمک کند. در این منطقه، محتوای محلی برای موفقیت اهمیت بسیاری دارد

 

phil-spencer-email-66add503f97a4041683c320c
-

سرنوشت مذاکرات خرید سگا و بانجی توسط مایکروسافت

با وجود برنامه‌ریزی‌های مایکروسافت، مشخص نیست که آیا نادلا این خریدها را تأیید کرده است یا خیر. اما در آوریل ۲۰۲۱ (فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۰)، طبق یکی از اسناد داخلی، سگا همچنان به‌عنوان یک هدف کلیدی برای خرید مطرح بوده است. مایکروسافت چندین شرکت مهم از جمله سگا، بانجی، زینگا و آی‌او اینتراکتیو را به‌عنوان اهداف احتمالی خرید شناسایی کرده بود.

مایکروسافت در نظر داشت که با خرید بانجی، از آی‌پی‌های ارزشمند این شرکت استفاده کرده و جامعه‌ی گیمرهای بزرگ آن را به Xbox Game Studios اضافه کند. همچنین بازی Destiny یکی از بازی‌هایی بود که بیشترین ساعات اجرا را در گیم‌پس کنسول داشت.

 

m-a-final-watchlist-66add503f97a4041683c320a
-

در سال ۲۰۲۱، مایکروسافت همچنین توسعه‌دهنده‌ی هیتمن یعنی IO Interactive و شرکت‌های موبایلی مانند Thunderful، Supergiant Games، Niantic، Playrix و Zynga را در لیست خرید خود قرار داده بود. قبل از تمرکز نهایی بر روی خرید اکتیویژن بلیزارد، مایکروسافت در حال مذاکره برای خرید زینگا بود که در نهایت توسط Take-Two خریداری شد. هنوز مشخص نیست که آیا مایکروسافت با سایر شرکت‌های متمرکز بر بازی‌های موبایل نیز مذاکره‌ای داشته است یا خیر.

 

اگر علاقه‌مند دنیای تکنولوژی هستید حتما شبکه‌های اجتماعی فیسیت را در اینستاگرام، تلگرام، روبیکا، توییتر و آپارات را دنبال کنید.

منبع خبر: theverge.com

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر