پشتیبانی از PHP در ویندوز در آینده متوقف خواهد شد

php.jpg

به زودی قرار است که پشتیبانی از PHP در ویندوز به پایان برسد. به این ترتیب برای اجرای جدیدترین نسخه PHP روی ویندوز، باید از زیر سیستم ویندوز برای لینوکس استفاده کنید.

مایکروسافت سال‌هاست که از زبان PHP پشتیبانی می‌کند و آغاز این پشتیبانی به ویندوز ویستا برمی‌گردد. حالا اما به تازگی این کمپانی اطلاعیه‌ای را منتشر کرده است که از پایان پشتیبانی از زبان برنامه نویسی PHP روی سیستم عامل ویندوز خبر می‌دهد.

البته باید بگوییم که در حال حاضر مایکروسافت از PHP 7.3 و PHP 7.4 پشتیبانی می‌کند. اما قرار است با روی کار آمدن PHP 8.0، پشتیبانی از زبان برنامه نویسی PHP در ویندوز به پایان برسد. با این وجود به گفته‌ی دیل هرت، مدیر پروژه زبان برنامه نویسی PHP در مایکروسافت، این کمپانی همچنان بنا به برنامه ریزی سابق از نسخه‌های مختلف PHP برای رفع باگ و مشکلات امنیتی پشتیبانی خواهد کرد. وی در این خصوص چنین توضیح داده است:

بنا برنامه‌ی قبلی خود سعی می‌کنیم برای رفع باگ‌ها از هر نسخه‌ی PHP به مدت دو سال پشتیبانی کنیم. پس از این زمان، یک سال دیگر نیز برای رفع مشکلات امنیتی از هر نسخه پشتیبانی خواهیم کرد. بنابراین پشتیبانی ازدر ماه PHP 7.2 نوامبر ۲۰۲۰ یعنی آبان و آذر به‌ پایان می‌رسد. ضمنا در این ماه، زبان PHP 7.3 وارد پشتیبانی برای رفع مشکلات امنیتی خواهد شد. تا پایان مدت رفع باگ‌های PHP 7.4اما هنوز یک سال باقی است. بعد از این یک سال، یک سال دیگر نیز از این زبان برای رفع مشکلات امنیتی پشتیبانی می‌کنیم. ما خود را به ادامه‌ی توسعه و پشتیبانی از نسخه‌های 7.2 و 7.3 و 7.4 PHP برای ویندوز متعهد می‌دانیم؛ البته تنها تا زمانی‌که این نسخه‌ها رسما پشتیبانی شوند. با این وجود ما برنامه‌ای برای پشتیبانی از نسخه‌ی PHP 8.0 و نسخه‌های بعدی در ویندوز نداریم.

-

پایان پشتیبانی از PHP در ویندوز به این معناست که پس از این اتفاق، برای اجرای جدیدترین نسخه PHP روی ویندوز، بایستی از زیرسیستم ویندوز برای لینوکس، یعنی WSL استفاده کنید و عملا PHP را در محیط لینوکس به اجرا در بیاورید.

اخبار مرتبط:

محبوب‌ترین زبان‌های برنامه نویسی 2020 از نظر استک اورفلو

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: mspoweruser


2 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

hamid

سه‌شنبه, 24 تیر 1399

با سلام وقت بخیر

کاشکی یکم با جزییات بیشتر میگفتین چون الان ما برای اجرای لوکال php از نرم افزار مثل زمپ و ومپ استفاده میکنیم تواینترنت هم هاست ویندوز و هاست لینوکس اجرا میشه. پس این خبر دقیقا چی رو تحت تاثیر قراره میده.

پاسخ

دیباگر

پنج‌شنبه, 26 تیر 1399

والا منم ۱۸ ساله PHP کار میکنم نمیدونم ویندوز چجوری ساپورت میکنه

ثبت نظر