اتحادیه فروشندگان موبایل: دولت در حال بررسی امکان اتصال آیفون ۱۴ به استارلینک؛ وضعیت واردات نامشخص است

ngjnhgjgk.JPG

رئیس اتحادیه فروشندگان موبایل اعلام کرد دولت در حال بررسی است تا با واردات آیفون 14 موافقت کند. به گفته رمضان، برخی نهادها می‌گویند آیفون 14 می‌تواند به ماهواره استارلینک متصل شود و این امر ممنوع است. این درحالی است که نماینده مجلس اتصال آیفون 14 به اینترنت ماهواره‌ای را بهانه دانسته بود.

در گفتگو با مهر، «محمدرضا رمضان» بیان کرد که تقاضا شده است که واردات آیفون 14 قانونی شود. برخی از نهادها مدعی هستند که این گوشی قابلیت اتصال به ماهواره استارلینک را دارد و این امر غیرقانونی است، اما نهادهای دیگر می‌گویند که این اتصال امکان‌پذیر نیست. دولت در حال بررسی این مسئله است و اگر هیچ مشکلی به وجود نیاید، با واردات آیفون 14 موافقت خواهد کرد.

همچنین اظهار کرد که تاکنون هیچ اعلام رسمی‌ای انجام نشده است و در صورت موافقت با واردات، مراحل مقدماتی مانند تعیین و پرداخت هزینه‌های گمرکی انجام خواهد شد.

رمضان تأکید کرد که همچنان واردات و فروش آیفون 14 ممنوع است و همچنین فروش موبایل مسافری نیز غیرقانونی تلقی می‌شود.

220920215114-iphone-14-lead.jpg
-

به سؤالی درباره تعداد آیفون 14 وارد شده به کشور پاسخ داده و اظهار کرد که برای ارائه آمار دقیق از واردات آیفون 14 باید از سوی شرکت‌های رسمی و از مبادی رسمی و قانونی وارد شده باشد. با توجه به اینکه این موبایل به صورت رسمی وارد نشده است، نمی‌توان آمار دقیقی ارائه داد. او بیان کرد که برخی تخمین می‌زنند که حدود 50 هزار دستگاه آیفون 14 از مسیر مسافری وارد کشور شده‌اند، اما به نظر او ممکن است تعداد حدود 200 هزار دستگاه آیفون 14 به صورت غیررسمی وارد شده باشد.

همچنین به یاد داشته باشیم که اتصال آیفون 14 به اینترنت ماهواره‌ای یکی از دلایل احتمالی ممنوعیت واردات این گوشی است، اما نماینده مجلس بهانه‌ای که این اتصال به عنوان علت ممنوعیت آیفون 14 آورده بود، به طور کامل مورد قبول رمضان نبوده است.

وی اعتقاد دارد اتصال آیفون 14 به اینترنت ماهواره‌ای استدلال ضعیفی است، زیرا به عنوان نمونه، کمپانی سامسونگ نیز به سراغ این تکنولوژی خواهد رفت. او به یادآوری کرد که این اتصال می‌تواند با اضافه کردن یک چیپست به موبایل انجام شود و اگرچه ممکن است امسال این اتصال در آیفون 14 اجازه داده نشود، اما احتمالاً در سال‌های آتی ممکن است این امکان فراهم شود. وی به این نکته اشاره کرد که تکنولوژی همواره در حال پیشرفت است و دیگر منتظر ماندن در این زمینه موجه نیست و اگر امکانی برای بهبود عملکرد محصولات وجود دارد، کشورها باید به آن پاسخ دهند و از نوآوری‌های تکنولوژیک بهره‌مند شوند. او با انتقاد از استناد به اتصال آیفون 14 به اینترنت ماهواره‌ای به عنوان دلیل بر ممنوعیت واردات، تاکید کرد که این امر منطقی نیست و ممنوعیت‌ها باید بر اساس مبانی قانونی و علمی اتخاذ شوند.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: فیسیت

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر