هوش مصنوعی، تبدیل به کارخانه‌ی تولید اسکناس برای انویدیا شده است

nvidia.jpg

هوش مصنوعی به عنوان کارخانه تولید اسکناس برای انویدیا شناخته می‌شود و این شرکت را به موفقیت‌های فراوانی سوق داده است.

تأثیر هوش مصنوعی بر انویدیا و سهام‌دارانش بسیار برجسته بوده و به تیم سبز کمک کرده است تا ارزش بازاری را کسب کند که در آستانه‌ی عبور از آمازون و گوگل قرار دارد.

ارزش هر سهم انویدیا از ابتدای سال ۲۰۲۴ به بیش از ۶۶۰ دلار ارتقا یافته است که نسبت به سال گذشته بیش از ۲۰ درصد و نسبت به اوایل ۲۰۲۴ نزدیک به ۵۰ درصد افزایش داشته است.

در حال حاضر ارزش بازار انویدیا ۱٫۷۷ تریلیون دلار است که فاصله‌ای چندانی با ارزش بازار ۱٫۸۱ تریلیون دلاری آمازون یا ۱٫۸۶ تریلیون دلاری آلفابت (شرکت مادر گوگل) ندارد.

ارزش بازار اپل ۲٫۹۲ تریلیون دلار است که از بسیاری از رقبای خود با اختلاف جلوتر است؛ اما پشت مایکروسافت قرار دارد.

nvda

مؤسسه‌ی مورگان استنلی پیش‌بینی خود از قیمت سهام انویدیا را از ۶۰۳ دلار به ازای هر سهم به ۷۵۰ دلار افزایش داده است.

تحلیلگران می‌گویند زمان تحویل تراشه‌های جدید در حال کاهش است، اما توسعه‌دهندگان هنوز برای آموزش مدل‌ها با استفاده از کارت گرافیک انویدیا از سوی ارائه‌دهندگان فضای ابری با انتظارهای طولانی مواجه هستند. همچنین تقاضای زیاد باعث بالا رفتن قیمت کارت‌های گرافیک می‌شود.

تیم سبز کارت‌های گرافیک هوش مصنوعی را با بیشترین سرعت ممکن به فروش می‌رساند؛ اما رقیب قدرتمندی به‌نام مایکروسافت دارد. تا لحظه‌ی نگارش این مقاله ارزش بازار مایکروسافت ۳٫۱۲ تریلیون دلار است و هر سهم این شرکت با قیمت ۴۲۰٫۲۲ دلار معامله می‌شود.

متا با ارزش بازار ۱٫۱۹ تریلیون دلار و TSMC با ۶۹۳٫۸ میلیارد دلار از دیگر شرکت‌های بزرگ فناوری هستند که جزو ۱۰ شرکت باارزش جهان در حوزه‌ی فناوری محسوب می‌شوند.


اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: investorplace.com

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر