ایلان ماسک: احتمالاً اولین آزمایش انسانی تراشه مغزی نورالینک امسال انجام خواهد شد

لتالاناتعن.jpg

ایلان ماسک، بنیانگذار شرکت نورالینک، در رویداد VivaTech در پاریس، فرانسه اعلام کرد که در سال جاری ممکن است تراشه مغزی نورالینک برای اولین بار درون مغز یک داوطلب قرار گیرد. او اظهار داشت که انتظار می‌رود اولین آزمایش انسانی نورالینک در همین سال انجام شود.

به گفته ایلان ماسک، هدف نورالینک این است که تراشه خود را درون مغز افرادی که به پاراپلژی یا فلج چهار اندام مبتلا هستند قرار دهد. در اطلاعات گزارش شده توسط رویترز، ایلان ماسک درباره تعداد بیمارانی که قرار است این تراشه را دریافت کنند یا مدت زمان برای انجام آزمایش‌ها اشاره‌ای نکرد، اما اعلام کرد که احتمالاً اولین آزمایش انسانی در انتهای امسال انجام خواهد شد.

شرکت نورالینک برای انجام آزمایش‌های انسانی از مجوز FDA استفاده کرده است

Elon-Musk-1.jpg.webp
-

نورالینک چند هفته قبل موفق به دریافت مجوز آزمایش‌های انسانی از سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) شد. این مجوز، به دلیل مواردی مانند سوءاستفاده از حیوانات در آزمایش‌ها، به‌عنوان یک دستاورد مهم برای نورالینک در نظر گرفته می‌شود.

در حال حاضر، ما هیچ اطلاعاتی درباره زمان برگزاری اولین آزمایش انسانی نورالینک نداریم و همچنین نمی‌دانیم کدام فرد به عنوان اولین داوطلب در این آزمایش شرکت خواهد کرد. با این حال، حتی اگر آزمایش‌های انسانی موفق باشند و ایمنی تراشه‌های این استارتاپ به ثابت برسد، به گفته متخصصان، تا تجاری‌سازی آن‌ها چندین سال زمان خواهد برد.

علاوه بر این، فرایند تجاری‌سازی تراشه‌های نورالینک با چالش‌هایی همراه است؛ زیرا این استارتاپ باید با رقبایی در بازار رقابت کند. در نتیجه، نورالینک مسیری آسان و ساده را پیش رو ندارد.

نورالینک در سال ۲۰۱۶ تأسیس شده است و اولین درخواست مجوز خود را از FDA در اوایل سال ۲۰۲۲ ارائه کرد. اما به دلیل نگرانی‌های مرتبط با ایمنی تراشه نورالینک، سازمان غذا و داروی آمریکا از صدور مجوز خودداری کرد. برخی از این نگرانی‌ها شامل مواردی مانند باتری لیتیومی و تأثیر سیم‌ها بر روی مغز بود.

اگر نورالینک واقعاً قصد دارد آزمایش‌های انسانی خود را در سال جاری انجام دهد، باید منتظر اطلاعات بیشتری در هفته‌های آینده باشیم.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: reuters

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر