نورالینک مجوز آزمایش بالینی انسانی خود را از FDA دریافت کرد

jnkljk;lj;.jpg

نورالینک، یک شرکت تحت رهبری ایلان ماسک که با ایجاد چیپ های مغزی در نظر دارد محدودیت‌های ارتباطی بین انسان و کامپیوتر را محو کند تا امکان استفاده از مغز برای کنترل ابزارهای دیجیتال فراهم شود، خبر از دریافت مجوز اداره غذا و داروی آمریکا (FDA) برای انجام تست اولین بررسی بالینی انسانی خود داد. در نتیجه، این اجازه به نورالینک این امکان را می‌دهد که برای اولین بار، چیپ خود را در مغز یک انسان امتحان کند.

نورالینک در یک توییت اخیر اعلام کرد: «با شادمانی خبر می‌دهیم که مجوز FDA را برای انجام اولین تحقیق بالینی انسانی خود دریافت کرده‌ایم. این موفقیت نتیجه تلاش همکاری بی‌وقفه تیم نورالینک با FDA است و گام مهمی را برای فناوری ما تلقی می‌کنیم که به ما امکان می‌دهد تا به تعداد زیادی از افراد کمک کنیم. فرآیند استخدام شرکت‌کنندگان برای این مطالعه بالینی هنوز آغاز نشده است و به زودی اطلاعات بیشتری را در این باره ارائه خواهیم کرد!»

Neuralink.jpg.webp
-

ایلان ماسک، مدیر اجرایی نورالینک، در ماه آذر سال قبل اعلام کرد که به احتمال زیاد آزمایشات بشری شرکت در طول شش ماه آینده شروع خواهد شد. با توجه به این، به نظر می‌رسد که ماسک به خلاف برخی از وعده‌های گذشته خود، این بار وعده خود را عملیاتی کرده است!

با این حال، هنوز مشخص نیست که کی برای انجام این مطالعه بالینی حیاتی انتخاب خواهد شد. آیا ماسک قصد دارد یک بیمار را برای این آزمایش انتخاب کند یا او قصد دارد خودش در آزمایش چیپ مغزی نورالینک شرکت کند؟ او پیشتر ادعا کرده بود که قصد دارد در زمانی نامعین، این دستگاه را در سر خود قرار دهد.

Neuralink-Elon-Musk.jpg.webp
-

نورالینک، در چند سال گذشته، به علت ادعای سوء استفاده از میمون‌ها در برابر ادعاهای گروهی حامی حقوق حیوانات قرار گرفته است. این گروه مدعی شده که نورالینک به میمون‌های مورد آزمایش خود ضربه جدی وارد کرده و حداقل باعث مرگ 15 میمون در جریان آزمایش‌های خود شده است. این اتهامات باعث شده که فعالیت‌های این استارتاپ، که تحت رهبری ایلان ماسک است، تحت بررسی مقامات فدرال آمریکا قرار گیرد. همچنین، در پایان سال گذشته، FDA به دلیل نگرانی‌هایی در خصوص ایمنی چیپ، درخواست نورالینک برای اجرای آزمایشات بر روی انسان‌ها را رد کرده بود.

هرچند نورالینک، که در سال 2016 تاسیس شد، نخستین شرکتی نیست که یک رابط مغز-کامپیوتر را بر روی انسان آزمایش کرده است. شرکت Synchron نیز در سال 2021 مجوز انجام آزمایش خود را از FDA دریافت کرده و سال گذشته اولین کاشت چیپ را بر روی یک بیمار آمریکایی انجام داد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: twitter

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر