به احتمال زیاد تسلا نمونه اولیه ربات «اپتیموس» را مهر ماه به نمایش بگذارد

tesla.JPG

ایلان ماسک که همیشه توییت‌های جذابی دارد اینبار اعلام کرده که در تاریخ 30 سپتامبر که مصادف با 8 مهرماه است، رویداد هوش مصنوعی (AI Day) برگزار خواهد کرد. مدیرعامل تسلا ادامه داده که شاید تسلا در این تاریخ بتواند یک نمونه اولیه از ربات تسلا یا همان «اپتیموس» را به نمایش بگذارد؛ نمونه‌ای که کار خواهد کرد.

بعداز چند ساعت رویترز در گزارشی اعلام کرد که ایلان ماسک در تسلا به دنبال تعدیل نیروی 10 درصدی نیروهاست، ثروتمندترین فرد جهان توییتی درباره ربات اپتیموس منتشر کرد.

ربات اپتیموس یک ربات انسان نما است که ایلان ماسک گفته که کارهای تکراری و کسل‌کننده انسان‌ها را به راحتی انجام می‌دهد. در سال 2021 در جریان رویداد روز هوش مصنوعی تسلا تصاویری از این ربات به نمایش گذاشته شد که باعث تعجب بسیاری از افراد شد. با توجه به صحبت‌های ماسک در سال‌های اخیر، دقیقا نمی‌دانیم با یک ربات واقعی روبه‌رو هستیم یا تنها ایده‌ای که هیچ‌گاه به واقعیت تبدیل نمی‌شود. با این حال حالا ماسک می‌گوید نمونه اولیه‌ای از این ربات که کار می‌کند را احتمالا در 30 سپتامبر به نمایش می‌گذارد.

tesla-optimus.jpg
-

اگر به تاریخ کمپانی تسلا نگاهی بیاندازیم خواهیم دید که با چه محصولات زیادی روبه‌رو خواهیم بود، اخرین محصول این شرکت یک سوت بود، در این کالاها بسیاری از محصولات هرگز راهی بازار نشدند؛ از شبکه سوپرشارژ خورشیدی گرفته تا شارژرهای رباتیک با طراحی شبیه مار! بنابراین شاید اپتیموس هم جزو یکی از این همین پروژه‌ها باشد که تنها برای مدتی به سرخط خبرها تبدیل شود و سپس از به فراموشی سپرده شود.

تسلا این روزها باارزش‌ترین کمپانی خودروسازی دنیا است و محصولات جذابی در این زمینه راهی بازار کرده است، اما ساخت ربات انسان‌نما با کارهای گذشته این کمپانی تفاوت‌های زیادی دارد. در حقیقت شرکت‌های زیادی در سراسر جهان مشغول تولید چنین محصولی هستند، اما هیچ‌کدام از آن‌ها نتوانسته‌اند به یک نمونه کارآمد برای عرضه تجاری و انبوه دست پیدا کنند.

مطرح‌ترین شرکت در این زمینه، «بوستون داینامیکس» است که با ربات‌های پیشرفته خود هوش از سرتان می‌برد، اما حتی همین کمپانی هم نتوانسته یک ربات انسان‌نمای کاملا کارآمد بسازد. برای مثال ربات «اطلس» که بسیار پیشرفته‌ است، هنوز نمی‌تواند حکم یک ربات انسان‌نمای کامل را داشته باشد و احتمالا سال‌ها طول می‌کشد تا بتواند چنین لقبی بگیرد.


اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: thestar

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر