سود انویدیا در سه‌ماهه سوم سال مالی 2024 بی‌نظیر بود

graphic.jpg

پس از مدت زمانی از سوددهی مداوم در سال جاری، رشد پرطرفدار شرکت تولید کننده تراشه‌های NVIDIA در سه ماهه سوم سال مالی 2024 (از 1 آگوست تا 31 اکتبر 2023) ادامه یافت. این شرکت گزارش مالی خود را برای این دوره منتشر کرد و نشان داد که درآمد سالیانه آن با رشد 206 درصدی به مبلغ 18.12 میلیارد دلار رسیده است.

این رشد در شرایطی صورت گرفت که یک سال پیش، صنعت نیمه‌رساناها در وضعیت رکودی قرار داشت. اصلی‌ترین دلیل این افزایش درآمد NVIDIA به تجارت دیتاسنتر شرکت برمی‌گردد که نسبت به سال گذشته با 279 درصد و تنها در سه‌ماهه اخیر با 41 درصد رشد کرده و به مبلغ 14.51 میلیارد دلار رسیده است.

سود خالص شرکت در این دوره به 10 میلیارد دلار افزایش یافته است، زیرا شرکت یک رشد 588 درصدی نسبت به مبلغ 1.4 میلیارد دلار در سه‌ماهه مشابه سال گذشته داشته است. پیش‌بینی‌ها نشان می‌داد که درآمد در طول این سه ماه به 16.2 میلیارد دلار می‌رسد و نتایج اخیر نشان می‌دهد که این مسأله یک ضربه قوی به دنبال داشته است.

ارائه رشد سه رقمی سود برای یک شرکت چند میلیارد دلاری هر روز دیده نمی‌شود؛ اما این امر در مورد نتایج درآمدی NVIDIA در سه ماهه سوم سال مالی 2024 واقعی است. این شرکت نه تنها با رشد 206 درصدی درآمد در این دوره برجسته بود، بلکه درآمد عملیاتی و خالص شرکت هم با رشد سالیانه به ترتیب 652 و 588 درصد نشان داد.

همچنین در این مدت، حاشیه سود شرکت با 75 درصد رشد داشته و با 18.9 درصد افزایش نسبت به سه‌ماهه مشابه سال قبل، نشان داده که فروش از طریق صورت سود و زیان جریان دارد.

فعالیت دیتاسنتر شرکت نیز اعلام کرد که به 14.5 میلیارد دلار با 279 درصد رشد نسبت به سال گذشته رسیده است. این سود برای NVIDIA به عنوان یکی از شرکت‌های فناوری بی‌نظیر شناخته می‌شود.

NVIDIA-Q3-FY24-Earnings-Breakdown

علاوه بر این، شرکت NVIDIA در زمینه گیمینگ نیز در این دوره عملکرد مثبتی داشته است. از سه‌ماهه اول سال مالی قبل، این بخش با افت متوالی درآمد روبرو بود، اما اکنون به نظر می‌رسد که وضعیت در حال تثبیت است. در این سه ماهه، فروش شرکت در زمینه گیمینگ با درآمد 2856 میلیون دلاری، نسبت به سال گذشته، 81 درصد رشد داشته است که ناشی از موفقیت کارت گرافیکی سری GeForce RTX 40 و پردازنده‌های گرافیکی نوت‌بوکی بوده است.

Collette Kress، مدیر ارشد مالی شرکت NVIDIA، بهبود وضعیت در زمینه گیمینگ را به تثبیت زنجیره تامین نسبت داد و اظهار کرد که این رشد نشان دهنده افزایش فروش به شرکای آن پس از استانداردسازی سطح موجودی کانال است. این رشد متوالی نشان دهنده تقاضای قوی برای پردازنده‌های گرافیکی سری GeForce RTX 40 و آغاز فصل تعطیلات است.

با این حال، او هشدار داد که تحریم‌های اعمال شده بر روی محصولات شرکت به منظور جلوگیری از فروش آنها به کشورهایی چون چین، عربستان سعودی، امارات متحده عربی و سایر کشورها، بر درآمد دیتاسنتر NVIDIA در این دوره تأثیر گذاشته است. به گفته او، فروش این محصولات تقریباً 20 تا 25 درصد از کل فروش دیتاسنتر در سه‌ماهه گذشته را شامل می‌شود. بنابراین انتظار داریم که عملکرد شرکت در سه ماهه چهارم سال مالی 2024 تحت تأثیر قرار بگیرد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: wccftech.com

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر