به نظر می‌رسد که انویدیا و AMD در سال 2025 قرار است تراشه‌های PC مبتنی بر معماری ARM را به بازار عرضه کنند

nvidia.jpg

آینده ویندوز به نظر می‌رسد به مانند مک، وابسته به پردازنده‌های مبتنی بر معماری ARM خواهد بود. گزارش جدید نشان می‌دهد که انویدیا و AMD نیز در حال ورود به این بازار هستند و تا سال 2025، تراشه‌های مبتنی بر معماری ARM برای کامپیوترهای ویندوزی عرضه خواهند کرد.

با توجه به گزارش رویترز، انویدیا در حال توسعه پردازنده‌های مبتنی بر معماری ARM خود است که می‌تواند به توسعه فعالیت‌های مایکروسافت در زمینه ویندوز مبتنی بر ARM کمک کند. انویدیا و AMD هم به نظر می‌رسد قصد دارند تا سال 2025 پردازنده‌های جدید خود را معرفی کرده و وارد بازار شوند.

تاکنون، مایکروسافت همکاری انحصاری با کوالکام برای ویندوز 11 مبتنی بر ARM داشته است. گزارش‌ها نیز نشان می‌دهند که کوالکام قصد دارد از نسل آینده تراشه‌های مبتنی بر ARM خود برای کامپیوترهای ویندوزی استفاده کند. همچنین، مدیران اجرایی مایکروسافت در رویدادی که توسط کوالکام برگزار خواهد شد، حضور دارند.

سرفیس RT، تبلت اولین سری سرفیس از مایکروسافت بود که از پردازنده مبتنی بر ARM انویدیا به نام تگرا استفاده می‌کرد. اما این تبلت با شکست مواجه شد و باعث شد تا شرکت‌های دیگر به اندازه کافی به این بازار جذب نشوند. انویدیا تا کنون پردازنده‌ای برای ویندوز مبتنی بر ARM معرفی نکرده و مایکروسافت هم تنها با کوالکام همکاری می‌کند.

AMD_2.jpg.webp

همچنین، با ورود AMD و انویدیا به بازار تراشه‌های مبتنی بر ARM ویندوزی، رقابت بر روی این بازار برای اینتل سخت‌تر خواهد شد. اینتل پس از معرفی تراشه‌های سری M برای مک، با چالش‌هایی مواجه شده و در تلاش برای رقابت با پردازنده‌های اپل است. با این حال، با توجه به گزارش امروز، اینتل به‌زودی باید با دو شرکت دیگر نیز در زمینه پردازنده‌های مبتنی بر ARM رقابت کند.

علاوه بر انویدیا و AMD، مایکروسافت هم به‌نظر می‌رسد که در زمینه تراشه‌های سرور مبتنی بر ARM فعالیت دارد و حتی ممکن است برای دستگاه‌های سرفیس خود نیز تراشه‌های اختصاصی تولید کند. اما همچنان با توجه به همکاری نزدیک مایکروسافت با شرکت‌های تراشه‌ساز، انتظار نمی‌رود به‌زودی تراشه‌های اختصاصی مایکروسافت برای دستگاه‌های سرفیس عرضه شود.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: reuters.com

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر