انویدیا ظاهراً از فروش هر تراشه هوش مصنوعی خود 1000 درصد سود می‌کند

hjkghjk.jpg

در ماه‌ها و سال‌های اخیر، پردازنده‌های هوش مصنوعی به طور چشمگیری به توجه افراد پیش برده‌اند و در حال حاضر نقش اساسی در توسعه صنعت فناوری ایفا می‌کنند. NVIDIA، به عنوان یکی از بزرگترین بازیگران در این بازار، تقریباً تمامی امور این حوزه را در دست دارد. اخبار جدید حاکی از موفقیت بسیار بزرگ این شرکت در فروش تراشه‌های هوش مصنوعی جدید به نام H100 به نسبت 1000 درصد سود دارد.

تای کیم، نویسنده ارشد فناوری در مجله Barron’s، از گزارش شرکت مشاوره‌ای Raymond James نقل می‌کند که برای تولید هر پردازنده گرافیکی هوش مصنوعی H100، NVIDIA تقریباً 3320 دلار هزینه می‌کند و سپس این تراشه‌ها را با قیمتی میان 25 تا 30 هزار دلار به بازار عرضه می‌کند. هزینه‌های مرتبط با استفاده از تراشه‌های حافظه HBM نیز به این تخمین اضافه شده است.

اگر این اعداد درست باشند، NVIDIA واقعاً در دوران طلایی تولید تراشه‌های هوش مصنوعی قرار دارد. کیم تأکید می‌کند که تقاضا برای پردازنده‌های H100 به اندازه‌ای بالاست که این محصولات به احتمال زیاد تا پایان سال 2024 به فروش خواهند رسید. بسیاری از شرکت‌ها در زمینه تولید خدمات هوش مصنوعی در حال تلاش هستند، این امر منجر به یک رقابت فشرده برای تأمین تراشه‌های هوش مصنوعی شده است. اخیراً حتی عربستان و امارات نیز به این رقابت پیوسته‌اند.

2023-08-18-image-19-j_1100.jpg.webp
-

تراشه هوش مصنوعی H100 از NVIDIA بر اساس ریزمعماری هاپر طراحی و تولید شده است که معادل معماری Ada Lovelace در تراشه‌های گیمینگ این شرکت محسوب می‌شود. با این حال، تمرکز اصلی این محصولات نه فقط بر اجرای بازی‌ها، بلکه بر آموزش مدل‌های هوش مصنوعی است.

مشخص نیست که چگونه Raymond James به عدد 3320 دلاری رسیده است، اما باید به یاد داشت که تولید محصولات مانند این تراشه‌ها نیاز به هزینه‌های زیاد در زمینه تحقیق و توسعه دارد. همچنین، این شرکت می‌بایست دستمزد بالایی را به مهندسان خود پرداخت کند و تخمین زده می‌شود که میانگین این دستمزدها در حدود 202 هزار دلار در سال باشد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: twitter-firstadopter

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر