نسل بعدی پردازنده‌های انویدیا با معماری جدید، در سال ۲۰۲۵ معرفی می‌شوند

لبتاناتمام.JPG

انویدیا قصد دارد که در سال ۲۰۲۵ نسل بعدی پردازشگرهای گرافیکی خود را با معماری آدا لاولیس معرفی کند.

شرکت برجسته انویدیا در یک جلسه مطبوعاتی، نقشه راه به‌روزرسانی شده درباره جزئیات محصولات نسل بعدی خود را اعلام کرده است. این شامل جایگزینی پردازنده‌های Geforce RTX 40 با معماری آدا لاولیس و برخی از کارت‌های گرافیکی موجود برای گیمینگ است.

طبق نقشه راه انویدیا، نسل بعدی کارت‌های گرافیکی این شرکت با معماری جدید در سال ۲۰۲۵ عرضه خواهند شد. در صورت ادامه دادن به طرح نام‌گذاری فعلی، محصولات جی‌فورس باید با عنوان سری Geforce RTX 50 به بازار عرضه شوند.

گزارش Tom’sHardware نشان می‌دهد که انویدیا هنوز نام رمز کارت‌های گرافیکی با معماری آدا لاولیس را فاش نکرده است، اما برخی فکر می‌کنند که نام رمز آن‌ها بلک‌ول، معماری نسل بعدی پردازنده‌های انویدیا خواهد بود. البته احتمال وجود دارد که بلک‌ول جانشین معماری هاپر باشد، که انویدیا آن را به عنوان Hopper Next در نقشه راه خود معرفی کرده است.

2020-7-17061ac9-50ba-410f-9951-abdd07f772b4-638bb0fb8f0b9a6b86bbf70c.webp
-

انویدیا در حال حاضر با فراوانی کارت‌های گرافیکی مصرف‌کننده با معماری جدید را هر دو سال یک‌بار به بازار عرضه می‌کند. به‌عنوان مثال، معماری‌های پاسکال در سال ۲۰۱۶، تورینگ در سال ۲۰۱۸، آمپر در سال ۲۰۲۰ و در نهایت آدا لاولیس در سال ۲۰۲۲ معرفی شدند. با این حال، اگر انویدیا قصد دارد پردازنده‌های مبتنی بر معماری آدا لاولیس را در سال ۲۰۲۵ عرضه کند، ریتم معمول معرفی معماری‌های جدید هر دو سال یک‌بار به خطر می‌افتد.

انویدیا تولید پردازشگرهای گرافیکی محاسباتی را اولویت قرار داده است نسبت به کارت‌های گرافیکی مخصوص گیمینگ. بر اساس گزارش‌ها، این شرکت قصد دارد تولید محصولات محاسباتی خود را گسترش داده و سهم بازار را به دست آورد. با وجود رقابت جدی از سوی اینتل، اما در حال حاضر، محصولات مجموعه AMD RDNA 3 تهدید قابل ملاحظه‌ای برای سری پردازشگرهای گرافیکی انویدیا به حساب نمی‌آیند.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: omshardware

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر