کمپانی انویدیا به‌لطف هوش مصنوعی، به جمع شرکت‌های تریلیون دلاری پیوست

التلاتتع.jpg

میزان فروش سخت‌افزارهای انویدیا در ماه‌های اخیر با شتاب زیادی افزایش یافته است، این امر بخشی از آن را به محبوبیت فزاینده هوش مصنوعی می‌توان نسبت داد. این فروش رو به افزایش سهم این شرکت در بازار سبب شده و ارزش سهام آن از 404.86 دلار بالاتر رفته است، و به این ترتیب انویدیا را تبدیل به یکی از شرکت‌های تریلیون دلاری کرده است.


برای اینکه انویدیا بتواند به لیست کوتاه شرکت‌های تکنولوژی با ارزش تریلیون دلاری بپیوندد، ارزش سهام آن باید به 404.86 دلار برسد. اما اکنون، با افزایش حدود 5 درصدی، ارزش سهام این شرکت از 408 دلار هم بیشتر شده و بازار انویدیا اکنون بیش از 1 تریلیون دلار ارزش دارد.

Nvidia-Share.jpg.webp
-

بعد از انتشار آخرین گزارش مالی انویدیا، مشاهده شد که ارزش سهام این شرکت در حال افزایش است. این روند با ارائه سخت‌افزارهای جدید انویدیا در نمایشگاه کامپیوتکس 2023 حتی سرعت بیشتری گرفت. طبعاً باید گفت که انویدیا پیش‌بینی کرده است که درآمدش در ماه‌های آینده نیز رشد خواهد کرد.

چیپ‌های گرافیکی انویدیا نقش بسزایی در پلتفرم‌های تولید هوش مصنوعی مانند ChatGPT از OpenAI یا BERT از گوگل دارند. پس با افزایش محبوبیت این پلتفرم‌ها، تقاضا برای سخت‌افزارهای انویدیا افزایش می‌یابد که در نتیجه فروش و درآمد انویدیا را افزایش می‌دهد.

در پایان، می‌توان گفت که گرچه انویدیا در حال حاضر به عنوان یک شرکت تریلیون دلاری شناخته می‌شود، اما ممکن است تا چند ساعت دیگر ارزش سهام این شرکت کمتر از 404 دلار شود و از لیست شرکت‌های تریلیون دلاری خارج گردد. اگرچه ما امیدواریم که انویدیا به عنوان یک شرکت تریلیون دلاری بماند، اما ممکن است مدت زمان اقامت آن در این باشگاه تنها چند ساعت باشد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: barrons

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر