انویدیا به‌لطف محبوبیت هوش مصنوعی، درحال تبدیل‌شدن به یک شرکت تریلیون دلاری است

;io;pioiop.jpg

انویدیا، با هدف پیش‌بینی فروش خیره‌کننده و رشد تقاضا برای چیپ‌های هوش مصنوعی خود، در حال حرکت به سوی تبدیل شدن به اولین شرکت سازنده چیپ با ارزش یک تریلیون دلار است. سهام انویدیا در صبح روز پنجشنبه، پس از اعلام پیش‌بینی فروش 22 میلیارد دلاری برای سه‌ماهه آتی، 24 درصد رشد داشت، که این افزایش 50 درصد بیشتر از تخمین‌های وال استریت بود.

در پی این پیش‌بینی که توسط انویدیا ارائه شد، ارزش بازار این شرکت تقریبا 184 میلیارد دلار افزایش یافت و در زمان نگارش این متن، به حدود 960 میلیارد دلار رسیده است (مشاهده در تصویر زیر) که این مقدار از کل ارزش بازار شرکت‌های اینتل و کوالکام بیشتر است. براساس گزارش بلومبرگ، این افزایش چشمگیر به عنوان بزرگترین سود روزانه یک سهم در ایالات‌متحده شناخته شده است.

انویدیا در راه تبدیل شدن به یک شرکت تریلیون دلاری قرار دارد.

Nvidia-market-value.jpg.webp
-

با ارزش بازاری که در حال حاضر برای انویدیا وجود دارد، این شرکت در مسیر پیوستن به لیست شرکت‌های با ارزش یک تریلیون دلار است که این لیست شامل شرکت‌های بزرگی نظیر اپل، مایکروسافت، آلفابت، آمازون و آرامکو عربستان است.

موفقیت‌های اخیر انویدیا نسبت داده می‌شود به تقاضای فزاینده برای فناوری‌های پیشرفته در صنایع متنوع. پردازنده H100 این شرکت با تقاضای بسیار بالا از سمت شرکت‌های فناوری معروف و استارتاپ‌های هوش مصنوعی مثل OpenAI و Anthropic مواجه شده است.

Nvidia.jpg.webp
-

با این حال، حجم زیادی از جنبش در حوزه هوش مصنوعی فقط به نفع انویدیا نبوده است؛ سهام AMD، شرکتی که تراشه‌های مخصوص هوش مصنوعی تولید می‌کند، نیز 8 درصد رشد داشته است. مایکروسافت و گوگل نیز در حال تجربه افزایش ارزش سهام خود هستند. ولیکن، همه شرکت‌ها از رونق اخیر هوش مصنوعی بهره نبرده‌اند و سهام اینتل به دلیل تأخر در این زمینه 5 درصد کاهش یافته است.

"جنسن هوانگ"، مدیرعامل انویدیا، ادعا می‌کند که با 15 روند سرمایه‌گذاری مداوم و گسترش خطوط تولید خود، این شرکت در موقعیت مناسبی برای انقلاب هوش مصنوعی قرار دارد. او می‌افزاید: "با توجه به اینکه هوش مصنوعی حالا به یکی از بزرگترین ظرفیت‌های کار در بیشتر مراکز داده جهان تبدیل شده است، واضح است که بودجه یک مرکز داده به صورت چشمگیری به سمت محاسبات متمرکز و سریع تغییر خواهد کرد."

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: bloomberg

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر