ظاهراً شرکت OpenAI در حال آماده‌سازی برای عرضه یک مدل هوش مصنوعی متن‌باز است

التلانعا.jpg

گزارشی نوین این مطلب را مطرح می‌کند که شرکت OpenAI، سازنده ربات مکالمه‌گر ChatGPT، در مرحله آماده‌سازی برای ارائه یک مدل زبانی متن‌باز برای کلیه کاربران قرار دارد. این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا در حال حاضر مدل قدیمی قدرتمند GPT-4 به طور کامل بسته شده و پژوهشگران قادر به دسترسی یا بررسی آن نیستند.

بنا به گزارش وب‌سایت اینفورمیشن، یک منبع آگاه اعلام کرده است که OpenAI در نزدیکی آینده یک مدل هوش مصنوعی تازه را رونمایی خواهد کرد که این مدل متن‌باز خواهد بود. بر خلاف GPT-4 که نمی‌توان فرآیند آموزش آن را شناخت، این مدل تازه برای علاقمندان قابل دسترس، شبیه‌سازی و حتی توسعه بیشتر خواهد بود.

OpenAI در حال بازگشت به ریشه‌های خود؟ در صورتی که این گزارش صحیح باشد، OpenAI در حال تغییر مسیر خود و اجرای ایده اولیه‌اش است. این شرکت در ابتدا برای مقابله با پیشرفت هوش مصنوعی در گوگل، که یک شرکت بسته بود، شکل گرفت. با این حال، سیاست‌های آن در طول زمان تغییر کرده و اکنون خود به یک شرکت بسته تبدیل شده است. بخشی از انتقادات ایلان ماسک به OpenAI نیز در ارتباط با همین موضوع است.

GettyImages-1240222518-scaled-1-1024x636.jpg.webp
-

با در نظر گرفتن این واقعیت که حالا حتی شرکت‌های بزرگی مانند متا در حوزه ارائه مدل‌های هوش مصنوعی خود به صورت متن‌باز پیشتاز شده‌اند، نباید تعجب کرد که OpenAI نیز در همین مسیر حرکت کرده باشد. متا چندی پیش مدل هوش مصنوعی LLaMA را در دسترس عموم گذاشت.

قبلاً یکی از کارکنان گوگل این مطلب را مطرح کرده بود که رقابت بین غول‌های فناوری برای هیچ کدام سودآور نیست؛ زیرا تکامل اصلی در جهان متن‌باز در حال شکل‌گیری است. افراد فعال در جامعه متن‌باز می‌توانند با همکاری تعداد زیادی از علاقه‌مندان، با سرعت فراوانی این مدل‌ها را بهبود ببخشند و به نظر می‌رسد که OpenAI نیز با همین اهداف در حال حرکت است.

با وجود تمام این توضیحات، گزارش اینفورمیشن می‌گوید که احتمالاً مدل تازه OpenAI رقیبی برای مدل قدرتمند GPT نخواهد بود.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: theinformation

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر