دورکاری کاملاً اشتباه بود و دوران آن به پایان رسیده است، گفت مدیرعامل OpenAI

jk,jhkjh.jpg

سم آلتمن، مدیرعامل شرکت OpenAI، از تغییرات عجیب نمی‌ترسد، زیرا او با ChatGPT جهان را دگرگون کرده است. با این حال، این کارآفرین اعتقاد دارد که استارتاپ‌ها با حضور فیزیکی کارمندان در دفتر خود عملکرد بهتری دارند. آلتمن بیان می‌کند که دورکاری کامل بدترین اشتباه صنعت فناوری در سال‌های اخیر بوده است.

به گفته سایت فورچون، سم آلتمن اعتقاد دارد که ایده‌ی دورکاری کامل در صنعت فناوری یک زمانی به یک پدیده عادی تبدیل شده بود و اکنون زمان آن سپری شده است. او می‌گوید: «به نظرم، یکی از بدترین خطاهای صنعت فناوری در دوران‌های طولانی قطعاً این بود که همه فکر می‌کردند می‌توانند به‌طور کامل و مستمر از راه دور کار کنند و استارتاپ‌ها نیازی به حضور فیزیکی افراد ندارند و این تغییر باعث کاهش خلاقیت در آن‌ها نمی‌شود.»

مدیرعامل OpenAI اعتقاد دارد که دوره آزمایش این موضوع به اتمام رسیده و فناوری هنوز به سطحی مناسب نرسیده است که افراد بتوانند به‌ویژه در استارتاپ‌ها به‌طور کامل از راه دور کار کنند. این نظرات در یک رویداد مربوط به شرکت Stripe در شهر سن‌فراسیسکو ارائه شد.

samaltman-1024x576.jpg.webp
-

دورکاری کامل برای استارتاپ‌ها مناسب نیست

آلتمن بیان می‌کند: «به شدت اعتقاد دارم که استارتاپ‌ها نیاز به وقت بیشتری برای حضور فیزیکی کارمندان خود دارند و هر چه مجموعه ایده‌ها پیچیده‌تر، بیشتر حساس و نامعین باشند، نیاز به حضور بیشتر افراد در کنار هم است.»

گرگ براکمن، یکی از سایر بنیان‌گذاران OpenAI، اخیراً در پادکست Possible اعلام کرده بود که آن‌ها ماه‌هاست که برای درک دقیق نحوه کار کردن چت‌بات‌های هوش مصنوعی در استارتاپ خود وقت صرف کرده‌اند و در نهایت تصمیم به نمحدود کردن این نرم‌افزارها به حوزه‌های خاصی مانند حقوق یا پزشکی گرفته‌اند. این رویکرد در نهایت موفقیت‌آمیز بود و اکنون ارزش OpenAI به حدود 30 میلیارد دلار رسیده است.

نظر بسیاری از مدیران در مورد دورکاری با آلتمن هم‌نوا است. مثلاً مدیرعامل دیزنی، مدیرعامل استارباکس و مدیرعامل News Corp در این باره اندیشه‌های مشابهی دارند. دورکاری با شروع همه‌گیری کرونا به یک گزینه محبوب در بین نیروی کار تبدیل شده و بسیاری از شرکت‌ها سیاست‌های خود را بازنگری کرده‌اند تا با کارکنان خود هم‌پوشانی بیشتری داشته باشند.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: fortune

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر