OpenAI با جذب 29 میلیون دلار سرمایه، ChatGPT را به ارزش 300 میلیونی رساند

chatgpt .jpg

شرکت OpenAI، توسعه دهنده چت‌بات مشهور ChatGPT، به تازگی موفق به جذب سرمایه جدیدی شده است. بر اساس گزارشی جدید، این شرکت موفق به جمع‌آوری بیش از 300 میلیون دلار سرمایه جدید شده و ارزش آن در حدود 27 تا 29 میلیارد دلار تخمین زده شده است.

بر اساس اطلاعاتی که توسط خبرگزاری تک‌کرانچ در دسترس قرار گرفته، شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیری مانند "تایگر گلوبال"، "اندرسن هوروویتز"، "ترایو"، "Sequoia Capital" و "K2 Global"، بخشی از سهام شرکت OpenAI را خریداری کرده‌اند. منبعی که به این خبرگزاری اطلاع داده، گفته است که صندوق "Founders Fund" نیز در حال سرمایه‌گذاری در این شرکت است.

به طور کلی، این شرکت‌ها در مجموع بیش از ۳۰۰ میلیون دلار در شرکت OpenAI سرمایه‌گذاری کرده‌اند. این میزان سرمایه‌گذاری با سرمایه‌گذاری بزرگ ۱۰ میلیارد دلاری مایکروسافت در شرکت سازنده چت‌بات ChatGPT، که در ماه ژانویه اعلام شده بود، تفاوت دارد.

openai-e1591041162109-910x600.jpg
-

با توجه به گزارشات جدید، سهم سرمایه‌گذاران شخص ثالث در شرکت OpenAI به بیش از 30 درصد رسیده است. این اعلامات منبع‌های مطمئن است که نشان می‌دهد پیشرفت‌های قابل توجهی در جذب سرمایه‌گذاری برای این شرکت رخ داده است. با توجه به PitchBook، پیش‌تر نیز «پیتر تیل» به عنوان یکی از سرمایه‌گذاران در OpenAI حضور داشته است، اما Founders Fund و ترایو اکنون برای نخستین بار در این شرکت سرمایه‌گذاری می‌کنند.

در سال گذشته، به دلیل بحران اقتصادی، تعدادی از شرکت‌های سرمایه‌گذاری از تزریق سرمایه به استارتاپ‌ها اجتناب می‌کردند، اما اکنون با بهبود شرایط اقتصادی، آن‌ها دوباره فعالیت خود را در این حوزه افزایش داده‌اند. با توجه به پیشرفت‌های چشمگیر هوش مصنوعی، OpenAI یکی از بهترین گزینه‌های سرمایه‌گذاری در این زمینه محسوب می‌شود.

OpenAI به دلیل موفقیت ChatGPT به شهرت جهانی دست پیدا کرده و هم‌اکنون با تیم‌های مختلف خود روی پروژه‌های متنوعی کار می‌کند. آخرین مدل زبانی بزرگ این شرکت GPT-4 بود و حالا با این سرمایه‌گذاری‌های جدید، باید منتظر ماند و دید که OpenAI به کمک آن‌ها چه محصولات دیگری رونمایی خواهد کرد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: techcrunch

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر