ایلان ماسک برای رقابت با OpenAI، یک شرکت هوش مصنوعی جدید به نام X.AI تأسیس کرد

dsdsffdg.jpg

ایلان ماسک که یکی از هم‌بنیان‌گذاران OpenAI، سازنده چت‌بات ChatGPT، محسوب می‌شود، یک شرکت هوش مصنوعی جدید تأسیس کرده است که X.AI نام دارد. طبق اطلاعات ثبت‌شده برای این شرکت، درحال‌حاضر مدیریت آن بر عهده خود ایلان ماسک است.

ایلان ماسک، کارآفرین و مدیرعامل شرکت‌های تسلا و SpaceX، یک شرکت هوش مصنوعی جدید با نام X.AI در نوادا تأسیس کرده است. شرکت X.AI در فضای هوش مصنوعی و اتوماسیون تمرکز دارد و قرار است با استفاده از یادگیری عمیق و شبکه‌های عصبی، تکنولوژی‌هایی برای تسهیل و افزایش کارایی فرآیندهای کاری ارائه دهد.

این شرکت به عنوان یک شرکت نوپا به ثبت رسیده است و به عنوان مدیر عامل آن، دن دود، کارآفرین سابق یک شرکت تولید نرم‌افزار استخدام شده است. دود سابقه کاری در شرکتی به نام WorkFusion دارد که تولید کننده نرم‌افزارهای هوش مصنوعی جهت اتوماسیون فرآیندهای کسب و کار است. او نیز به طور مشابه به تمرکز X.AI بر روی اتوماسیون کاری و بهبود کارایی پرداخته و از تجربه خود در این زمینه استفاده خواهد کرد.

به گفته دود، هدف اصلی X.AI، ایجاد تکنولوژی‌هایی است که توانایی انجام کارهای کاربردی و بدرد بخور را دارند. به طور مثال، این شرکت می‌تواند با استفاده از تکنولوژی‌های هوش مصنوعی، وظایفی را مانند ارسال پیام‌های رایانه‌ای، زمانبندی رویدادها و یا رزرو جلسات را برای کاربران انجام دهد.

Elon-Musk-3-1024x768.jpg.webp
-

درحال‌حاضر به‌طور دقیق نمی‌دانیم ایلان ماسک چه برنامه‌هایی برای این شرکت هوش مصنوعی جدید دارد، بااین‌حال با توجه به محبوبیت ChatGPT، توسعه و انتشار یک چت‌بات قدرتمند چندان دور از ذهن نیست. همچنین این احتمال وجود دارد که محصولات توسعه‌یافته توسط OpenAI در تمام شرکت‌های تحت مدیریت ایلان ماسک ازجمله توییتر و تسلا مورداستفاده قرار بگیرند.

درنهایت بد نیست به این موضوع هم اشاره کنیم که نام شرکت X.AI در راستای شرکت X یا سوپر‌اپلیکیشن X مدنظر ایلان ماسک قرار دارد. حتی چند روز پیش مشخص شد که شرکت توییتر دیگر وجود خارجی ندارد و با X Corp ادغام شده است.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: wsj

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر