مدیرعامل انویدیا می‌گوید با هوش مصنوعی حالا هر کسی می‌تواند برنامه‌نویس باشد

لتاتلغت.jpg

«جنسن هوانگ»، CEO شرکت انویدیا در رویداد کامپیوتکس 2023 بیان داشت که بر اساس امکاناتی که ابزارهای هوش مصنوعی ارائه می‌دهند، هر فردی می‌تواند به عنوان برنامه‌نویس فعالیت کند. این واقعیت به سمت پایان دادن به شکاف دیجیتالی حرکت خواهد کرد و به افراد سراسر جهان این امکان را می‌دهد تا با استفاده از زبان طبیعی خود، از مدل‌های هوش مصنوعی بخواهند برای نوشتن برنامه‌هایشان به کمک بیایند.

هوانگ در کنفرانس کامپیوتکس تایپه بیان داشت: «موانع برای برنامه‌نویسی به شدت کم شده‌اند. حالا هر فردی می‌تواند به برنامه‌نویسی بپردازد. تنها کافیست تا از کامپیوتر درخواست کنید.» او اعتقاد دارد که امکان استفاده آسان از نسل جدید هوش مصنوعی باعث شده تا پیشرفت این فناوری با سرعت بالایی صورت بگیرد. این مسئله باعث خواهد شد تا همه صنایع بدون استثنا تحت تاثیر این تغییر قرار گیرند.

هیچ سؤالی بی‌پاسخ نخواهد ماند با هوش مصنوعی CEO انویدیا همچنین به انقلابی که هوش مصنوعی در حوزه رایانه ایجاد کرده است اشاره کرد. او اظهار داشت: «در هر دوره ای از رایانه، کامپیوتر می‌توانست کارهایی را انجام دهد که قبلاً نمی‌توانست، و هوش مصنوعی قطعاً در چنین موقعیتی قرار دارد.» هوانگ باور دارد که در این دوره جدید، هیچ سؤالی بدون پاسخ باقی نماند.

90416403.jpg.webp
-

تراشه‌های انویدیا برای تعداد زیادی از شرکت‌های بزرگ مانند مایکروسافت نقش حیاتی ایفا کرده‌اند تا از طریق آن‌ها چت‌بات‌های هوش مصنوعی را برای کاربران خود عرضه کنند. این کمپانی در مراسم خود قسمتی از توانایی‌های هوش مصنوعی را به نمایش گذاشت. به عنوان مثال، نحوه‌ی درخواست یک شعر برای ستایش انویدیا با استفاده از چند کلمه از هوش مصنوعی بر روی صحنه ارائه شد.

با توجه به استقبال فراوان از ابزارهای هوش مصنوعی، ارزش بازار این شرکت تولیدکننده تراشه بزرگ در سال جاری به حدود 1 تریلیون دلار افزایش یافت. پردازشگرهای گرافیکی انویدیا در میان بهترین محصولات برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی قرار دارند و با هزینه‌ای که بسیار کمتر از پردازنده‌های استاندارد است، می‌توانند به شرکت‌ها در این زمینه کمک کنند.

انویدیا در رویداد کامپیوتکس 2023 از یک ابرکامپیوتر جدید پرده‌برداری کرد که با قدرت فوق‌العاده بالای خود قادر است که نسل جدیدی از مدل‌های هوش مصنوعی را تولید کند.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: businessinsider

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر