انویدیا گرافیک‌های RTX 3080 Ti و RTX 3070 Ti را معرفی کرد

Untitled-1.jpg

کمپانی انودیا براساس وعده خود، روز گذشته در نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۲۱ از جدیدترین کارت‌های گرافیکش پرده برداشت. کارت گرافیک‌های RTX 3080 Ti و RTX 3070 Tiمبتنی بر معماری Ampere هستند که با قیمت‌های 1.199 و 599 دلار به بازار عرضه خواهند شد.

کارت گرافیک معرفی شده جدید با نام RTX 3080 Ti‌ شباهت زیادی به RTX 3080‌ دارد، حتی از لحاظ ظاهری و پورت‌های ورودی و خروجی طراحی یکسانی دارند. اما تفاوت اصلی این دو نسخه در میزان حافظه اختصاصی آن است که RTX 3080 Ti به 12 گیگابایت حافظه GDDR6X مجهز شده، این در حالی است که نسخه عادی این کارت گرافیک 10 گیگابایت حافظه دارد. قیمتی که کمپانی انودیا برای این کارت گرافیک در نظر گرفته است تفاوتی با نسخه مرجع ندارد و فقط 300 دلار از RTX 3090 ارزان‌تر است.

انودیا برای این کارت گرافیک محدودیت استخراج رمزارز قائل شده تا ماینرها برای خرید آن به بازار هجوم نیاورند. این در حالی است که کارت گرافیک RTX 3090 با سیستم خنک‌کننده بسیار بزرگتر و ۲۴ گیگابایت حافظه GDDR6X یک غول به تمام معناست و بدون شک برای ماینرها گزینه فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شود.

gsmarena_005.jpg
-

برای اینکه کاربران بتوانند از این کارت گرافیک استفاده کنند، باید از منبع تغذیه 750 واتی بهره‌ ببرند که ۳۵۰ وات انرژی به این کارت گرافیک می‌رساند. در RTX 3080 Ti از کانکتور جدید 12 پینه استفاده شده است که در جعبه به همراه این کارت گرافیک یک کابل مبدل سازگار با کابل‌های ۸ پینی نیز ارائه خواهد شد.

به سراغ دومین کارت گرافیک معرفی شده انودیا می‌رویم جایی که نام RTX 3070 Ti را می‌بینیم که در مقایسه با RTX 2070 Super، تا ۱.۵ برابر عملکرد بهتری از خودش نشان می‌دهد، باید به این نکته نیز اشاره کنیم که این کارت گرافیک با ۸ گیگابایت حافظه GDDR6X ارائه خواهد شد.

gsmarena_006.jpg
-

فناوری جدیدی که در این کارت گرافیک استفاده شده، فناوری رهگیری پرتو و DLSS است که اکنون بیش از 50 بازی هستند که از پشتیبانی DLSS استفاده می‌کنند تا عملکردشان با استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی بهبود پیدا کند.

انودیا اعلام کرده که RTX 3080 Ti در تاریخ 13 خرداد و RTX 3070 Ti در تاریخ 20 خرداد به باز عرضه خواهند شد، اما به نظر می‌رسد که گیمرها امید چندانی به خرید این کارت‌های گرافیکی نخواهند داشت چرا که جهان با کمبود تراشه دست و پنجه نرم می‌کند و هم اکنون پردازنده‌ها و کارت‌های گرافیک وضعیت مناسبی در بازار ندارند، بنابراین احتمالا گیمرها برای دسترسی به جدیدترین GPUهای انویدیا باید تا سال ۲۰۲۲ صبر کنند.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: GSMArena

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر