گوگل اعلام کرد: آیفون در پاییز ۲۰۲۴ به RCS مجهز می‌شود

iphone google

با توجه به اطلاعاتی که از گوگل به دست آمده است، استاندارد پیام‌رسانی RCS در پاییز سال ۲۰۲۴ وارد دستگاه‌های آیفون می‌شود. گوگل یک صفحه جدید به وب‌سایت رسمی پیام‌سنج پیش‌فرض اندروید (Google Messagesّ) اضافه کرده است که اعلام می‌کند پشتیبانی از استاندارد پیام‌رسانی RCS در "پاییز ۲۰۲۴" وارد دستگاه آیفون خواهد شد.

بخشی از این صفحه‌ی جدید، به مزایای RCS اشاره می‌کند از جمله امکان ارسال ویدیو و عکس با کیفیت بالا، نشانگر تایپ و تجربه بهتر در گروه‌های چندنفره. این بخش به طور واضح اظهار می‌کند که این استاندارد "به زودی به iOS می‌آید." و در ادامه به "پاییز ۲۰۲۴" اشاره شده است.

اپل در اواخر سال ۲۰۲۳ در بیانیه‌ای غیرمنتظره اعلام کرد که پشتیبانی از استاندارد RCS را "قبل از پایان سال آینده" وارد آیفون می‌کند. این موضوع باعث شده که بسیاری از کاربران فکر کنند که RCS نه با iOS 17 بلکه با iOS 18 در دسترس کاربران آیفون قرار می‌گیرد. اظهارات گوگل، این حدس را تقویت می‌کند.

What-is-RCS-messaging-and-how-to-use-it-in-business_-1
-

هنوز مشخص نیست که RCS با انتشار اولیه‌ی iOS 18 وارد آیفون می‌شود یا اپل آن را برای یکی از به‌روزرسانی‌های بعدی iOS 18 نگه می‌دارد.

با توجه به استاندارد RCS، برای اولین بار می‌توان از طریق ارسال پیام در بین پیام‌رسان‌های پیش‌فرض اندروید و آیفون به امکانات موجود در پیام‌رسان‌های مدرن دسترسی پیدا کرد. اما لازم به ذکر است که فعال‌سازی RCS نیازمند اقدام اپراتورهاست و این ویژگی در حال حاضر در ایران فراهم نیست.

منبع خبر: android.com

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر