مایکروسافت OpenAI، اَبَر رایانه‌ای با ۲۸۵ هزار هسته پردازشی و ۱۰ هزار GPU معرفی شد

Untitled-1.jpg

سال گذشته مایکروسافت برای توسعه هوش‌ مصنوعی در موسسه غیرانتفاعی Open AI سرمایه‌گذاری کرده بود. امروز بعد از گذشت یک سال در کنفرانس توسعه دهندگان (بیلد 2020) مایکروسافت ثمره کار خودش را دید این شرکت از توسعه سوپر کامپیوتر مجهز به آژور خبر داد که برای مقیاس‌های جهانی مدل‌های هوش‌ مصنوعی Open AI آزمایش می‌شود.

سال گذشته مایکروسافت برای توسعه هوش‌ مصنوعی در موسسه غیرانتفاعی Open AI سرمایه‌گزاری کرده بود. امروز بعد از گذشت یک سال در کنفرانس توسعه دهندگان (بیلد 2020) مایکروسافت ثمره کار خودش را دید این شرکت از توسعه سوپر کامپیوتر مجهز به آژور خبر داد که برای مقیاس‌های جهانی مدل‌های هوش‌ مصنوعی Open AI آزمایش می‌شود.

تا به امروز خبرهای زیادی درباره مدل‌های مختلف هوش مصنوعی شنیده‌ایم که هر کدام برای وظیفه خاصی را انجام می‌دهند، مثلا سیستم تشخیص اشیاء در تصاویر، که پیشرفت خوبی داشته و تحقیقات زیادی روی آن انجام می‌شود که حتی قادر به انجام چندین کار دیگر نیز هستند. مایکروسافت درباره حرکت جدید خود می‌گوید:

وظایف این سیستم متعادل سازی استریم بازی که پس از زیر و رو کردن گیت‌هاب این اتفاق افتاده است. در واقع این سیستم هم برای توسعه دهندگان و هم برای کاربران به یک اندازه مزایا دارد.

-

سوپر کامپیوتر جدید مایکروسافت به نام Open AI با 285 هزار پردازنده و 10 هزار GPU یا کارت گرافیک مجهز شده است، که ارتباط این قطعات با خطوط ارتباطی 400 گیگ بر ثانیه به هم برقرار است. سرعت دقیق این سیستم معرفی نشده اما بودن شک این سوپر کامپیوتر در فهرست 500 ابر رایانه قرار می‌گیرد.

Microsoft-to-invest-in-OpenAI--e1564246224920.jpg
-

مایکروسافت هنوز مشخص نکرده که از سوپر کامپیوتر Open AI چه استفاده‌ای خواهد کرد. هر کاری با این سیستم انجام شود جذاب خواهد بود چراکه در گذشته این شرکت غیرانتفاعی بر روی پروژه‌ای برای نگارش خبرهای غیرواقعی و اثبات آن به غیر واقعی بودن آن خبر کار می‌کرد.

شاید این سیستم با پرو‌ژه‌های سورپرایزی مثل مدل‌های تورینگ که برای تولید زبان طبیعی استفاده می‌شود، رونمایی شود. در رابطه با مدل‌های تورینگ باید بگوییم که به سوپر کامپیوتر احتیاج است چراکه 17 میلیون پارامتر مورد پشتیبانی قرار می‌گیرد. به نظر شما آیا مایکروسافت قصد متن باز کردن مدل‌های تورینگ را دارد؟ و توسعه دهندگان در پروژه های خود قادر به استفاده از آن برای پردازش زبان خواهند بود.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: .aithority

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


2 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

علی

پنج‌شنبه, 01 خرداد 1399

سلام.
طاعات و عبادات قبول باشه.
ممنون بابت این خبر.

پاسخ

minax

پنج‌شنبه, 01 خرداد 1399

آخی بودن شک چندسالته واقعا؟

پاسخ

ثبت نظر