احتمالاً هوش مصنوعی مورد انتظار GPT-5 تابستان فراخواهد رسید

openai

انتشار گسترده نسل بعدی مدل زبان OpenAI به نام GPT-5 در تابستان خواهد بود. به نظر می‌رسد که استارتاپ هوش مصنوعی OpenAI این مدل را به برخی از مشتریان خود ارائه داده و آن‌ها از قابلیت‌های شگفت‌آور این مدل هوش مصنوعی تحت تأثیر قرار گرفته‌اند.

مدیرعامل یکی از شرکت‌ها، GPT-5 را به طور چشمگیری بهتر از نسخه‌های قبلی توصیف کرده و بیان کرده است که OpenAI مدل‌سازی داده‌ها را به روشی منحصربه‌فرد برای کسب‌وکار خود تنظیم کرده و با قابلیت‌های جدیدی که پیش‌تر دیده نشده بود، روبرو شده است.

به گزارش بیزنس اینسایدر، معمولاً تا تابستان، GPT-5 معرفی خواهد شد و همچنان در مرحله‌ی آموزش قرار دارد و به ارزیابی Red Teaming نیاز دارد.

Red Teaming به معنای استفاده از گروهی از هکرها برای ارزیابی امنیت یک سیستم یا نرم‌افزار است.

chatgpt-logo-illustration-iphone-13-openai
-

با نزدیک شدن به سالگرد ChatGPT، انتقاداتی از عملکرد GPT-4 در این چت‌بات مطرح شد، اما اعضای OpenAI امیدوارند با معرفی GPT-5 و قابلیت‌های چشمگیر آن، این انتقادات را برطرف کنند.

حتی سم آلتمن، مدیرعامل OpenAI، در مصاحبه‌ی اخیر با پادکست لکس فریدمن، محقق دانشگاه MIT، عملکرد GPT-4 را نقد کرده و اظهار داشته است که به نظر او، این نسخه از مدل هوش مصنوعی "کمی افتضاح" است.

در همین مصاحبه، آلتمن از ارائه اطلاعات دربارهٔ مدل بعدی که احتمالاً GPT-5 نامیده می‌شود، خودداری کرده و تنها اظهار داشته که "ما امسال مدلی فوق‌العاده‌ای را منتشر خواهیم کرد، اما نمی‌دانم آن را چه خواهیم نامید."


اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: businessinsider.com

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر