اپرا از مرورگر جدید «اپرا وان» با تمرکز روی ویژگی‌های هوش مصنوعی مولد رونمایی کرد

dfdhdjh.JPG

اپرا با مرورگر جدید خود، به نام «اپرا وان» (Opera One) رونمایی کرده و دسترسی اولیه به آن را فراهم کرده است. این مرورگر که به‌طور کامل بازطراحی شده، در ادامه سال جاری برای تمام پلتفرم‌ها عرضه خواهد شد. طراحی ساده اپرا وان به گونه‌ای است که به آسانی ویژگی‌های هوش مصنوعی مولد را می‌توان به آن اضافه کرد. همچنین، اپرا وان شامل ChatGPT به‌طور پیش‌فرض است.

اپرا به طور ماژولار مرورگر جدید خود را طراحی کرده است تا در آینده بتواند ویژگی‌های جدیدی را به آن اضافه کند. یکی از این ویژگی‌ها با نام "تب جزیره‌ها" (Tab Islands)، می‌تواند به‌طور خودکار و خلاقانه وب‌سایت‌های باز شده توسط کاربران را بر اساس محتوای آن‌ها دسته‌بندی کند.

به عنوان مثال، این ویژگی می‌تواند تمام تب‌هایی که حاوی منوها و رستوران‌ها هستند، را در یک تب جزیره جمع کند. این رویکرد باعث کاهش سردرگمی کاربران و رسیدگی راحت‌تر به کارهای مختلف می‌شود. علاوه بر این ویژگی، کاربران می‌توانند به‌طور دستی تب‌های باز را دسته‌بندی کنند.

همچنین کاربران می‌توانند تب‌ها را بین جزیره‌ها جابه‌جا کنند و یا به‌طور دستی یک جزیره جدید ایجاد کنند. این ویژگی یکی از موارد مدنظر اپرا برای توسعه مرورگر جدیدش بوده و به همین دلیل مانور زیادی بر روی آن داده است.

Opera-One-Browser_1.jpg.webp
-

اپرا وان با پشتیبانی از ChatGPT و ChatSonic، از راه‌های مختلفی برای دسترسی به چت‌بات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی پشتیبانی می‌کند. در ماه مارس، اپرا پشتیبانی از درخواست‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را اعلام کرده است که به کاربران امکان دسترسی سریع به آن‌ها در پنجره‌ای جداگانه در مرورگر را می‌دهد.

ویژگی درخواست‌های مبتنی بر هوش مصنوعی، افراد را به سادگی قادر می‌سازد تا با استفاده از چت‌بات‌ها متن موجود در صفحات را خلاصه کنند و به آن دسترسی پیدا کنند.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: blogs.opera

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر