اوپو با انتشار یک تیزر از ساخت دوربین موبایل جمع شونده خبر داد

Oppo.jpg

کمپانی اوپو قرار است که به رسم هر سال، هفته‌ آینده رویدادی برگزار کند و از جدیدترین تکنولوژی‌های توسعه یافته توسط این شرکت، محصولات مفهومی و دیگر دستاوردهای خود رونمایی کند. به همین دلیل حساب توییتری این شرکت قسمتی از یک تیزر را به نمایش گذاشت که از ساخت یک دوربین جمع شونده برای تلفن‌های هوشمند خبر می‌داد.

اکنون بسیاری از گوشی‌های پرچمدار و میان‌رده از ماژول دوربین‌های برجسته استفاده می‌کنند که میزان ضخامت دستگاه را مقداری نسبت به بدنه اصلی افزایش داده است. حتی اگر از کیس محافظ برای بعضی از دستگاه‌ها استفاده شود باز نیز بیرون زدگی به حدی است که کاملا مشخص است. اما روی هم رفته برجستگی ماژول دوربین از جمله مشخصه‌هایی است که بخشی از کاربران علاقه‌ی چندانی به آن ندارند.

در ویدیو زیر می‌بینید که دوربین موبایل توسعه یافته توسط اوپو می‌تواند فقط در هنگام عکس‌برداری و فیلم برداری از ماژول خود خارج شود و بعد از استفاده دوباره بر سر جای خودش برگردد. عملکرد این دوربین تا حدی یادآور دوربین سلفی پاپ‌آپ و مانند این دوربین‌ها، گوشی موردنظر از قابلیت تشخیص سقوط بهره می‌برد تا در صورت افتادن گوشی، دوربین موردنظر به سرعت به جای اصلی خود برگردد.

برای دیدن این ویدیو فیلتر شکن خود را روشن کنید.

کمپانی اوپو توضیحات تکمیلی این دوریین و گوشی را منتشر نکرده اما براساس اطلاعات حک شده روی ماژول، با سنسور ۱/۱.۵۶ اینچی، فاصله کانونی ۵۰ میلی‌متری و دیافراگم F/2.4 سروکار داریم. به این نکته نیز باید توجه کنیم که دوربین اولترا واید موجود در گوشی اوپو فایند X3 پرو هم مبتنی بر همین سنسور است. البته با توجه با فاصله کانونی دوربین جمع شونده‌ی اوپو، به نظر می‌رسد با دوربین تله‌فوتو مبتنی بر زوم تقریبا ۲ برابری سروکار داریم.

Untitled-1.jpg
-

بدون شک باید تا هفته آینده صبر کنیم و ببینیم که توضیحات تکمیلی این شرکت چه خواهد بود. باید خاطرنشان کنیم بسیاری از رونمایی‌های اوپو در این مراسم سالانه به دست کاربران نمی‌رسند. به عنوان سال گذشته اوپو از یک گوشی مفهومی رول شونده رونمایی کرد. این گوشی از نمایشگر اولد ۶٫۷ اینچی بهره می‌برد که کاربران با کشیدن سمت راست آن، می‌توانند اندازه‌ی این نمایشگر را افزایش بدهند و به ۷٫۴ اینچ برسانند.

اوپو اعلام کرد که ساخت این گوشی رول شونده با بهره‌گیری از فناوری‌های نوآورانه‌ای متعددی امکان‌پذیر شده است. به‌عنوان مثال برای حرکت نمایشگر، از دو موتور استفاده شده و همچنین اگر کاربران به طور ناگهانی این نمایشگر را بکشند یا فشار دهند، مشکلی برای آن ایجاد نمی‌شود.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: XDA-Developers

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر