پلی استیشن 5 پرو احتمالاً پاییز سال بعد عرضه می‌شود

ps5.jpg

در گذشته شایعاتی درباره‌ی پلی‌استیشن 5 پرو و احتمال عرضه‌ی آن در اواخر سال 2024 منتشر شده بود و حالا یکی از منابع معتبر صنعت بازی‌های ویدیویی، اطلاعات جدیدی درباره‌ی کنسول میان‌نسلی سونی ارائه کرده است.

به گفته‌ی «تام هندرسون»، خبرنگار شناخته‌شده حوزه‌ی ویدیوگیم، پروژه‌ی سونی ظاهراً با اسم رمز "Trinity" درحال ساخت است که مانند برخی محصولات دیگر غول ژاپنی به فیلم‌های ماتریکس اشاره دارند. به گزارش او، Trinity از اوایل سال 2022 در دست ساخت بوده و اواخر امسال، کیت توسعه‌ی آن به استودیوها و توسعه‌دهندگان ارائه خواهد شد.

هندرسون معتقد است که تاریخ عرضه‌ی پلی‌استیشن 5 پرو همانطور که در گزارش‌های قبلی نیز گفته شده بود، نوامبر 2024 است، یعنی آبان/آذرماه سال آینده. به گفته‌ی او، کنسول جدید PS5 Pro دارای قابلیت‌های رهگیری پرتو سریع، حالت عملکرد برای وضوح 8K و نرخ فریم بهبودیافته‌تر و ثابت‌تر در وضوح 4K خواهد بود.

PS5-Pro.jpg.webp
-

در ادامه‌ی این گزارش برخی مشخصات جزئی کنسول آینده‌ی سونی اشاره شده است، مانند این موضوع که پلی‌استیشن 5 پرو با حافظه‌ای به سرعت 18000 MT/s عرضه خواهد شد که از سرعت 14000 MT/s حافظه‌ی PS5 بالاتر است.

همچنین اگر کنسول پلی‌استیشن 5 پرو سال آینده عرضه شود، شانس زیادی وجود دارد که از فناوری AMD FidelityFX Super Resolution 3 پشتیبانی کند که می‌تواند فریم‌ریت بازی‌ها را بهبود داده و تجربه‌ای روان برای بازیکنان ایجاد کند. FSR 3 در نوامبر 2022 به‌عنوان پاسخ AMD به DLSS 3 معرفی شد.

هندرسون درباره‌ی قیمت پلی‌استیشن 5 پرو هیچ اطلاعاتی ارائه نکرده است. همچنین در حالی که اخیراً در شایعه‌ی دیگری به پلی‌استیشن 5 اسلیم اشاره شده بود، او اشاره می‌کند که هیچ حرفی درباره‌ی این نسخه از کنسول سونی نشنیده است. بنابراین تا زمان اعلام اخبار بیشتر نمی‌توان به‌طور قطعی ساخت این کنسول‌ها را تایید کرد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: keytogaming

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر