فروش پلی استیشن 5 از 25 میلیون دستگاه فراتر رفت

Ps5.JPG

سونی در جدیدترین گزارش مالی خود برای فصل سوم سال 2022 (فصل دوم سال مالی 2022 سونی) از فروش 3.3 میلیون پلی استیشن 5 خبر داده که فروش کلی این کنسول را به بالاتر از 25 میلیون نسخه می‌برد.

سونی در فصل سوم 2022 نتوانسته به اندازه کافی کنسول PS5 بفروشد و از هدف خود مبنی بر فروش 18 میلیون کنسول در سال مالی 2022 عقب است. ژاپنی‌ها تا به اینجای کار توانسته‌اند 5.7 میلیون کنسول به مشتریان برسانند و نیمی دیگر از سال مالی که در 31 مارس 2023 به پایان می‌رسد، باقی مانده است.

سونی اگر بتواند در ماه‌های آینده هم نزدیک به 6 میلیون کنسول بفروشد، باز هم فاصله زیادی با هدفش مبنی بر فروش 18 میلیون دستگاه دارد. در بازه زمانی مشابه سال 2021، سونی موفق به فروش 5.6 میلیون PS5 شده بود.

افزایش درآمد ناشی از فروش پلی استیشن 5

white-playstation-5-with-controller-1024x683-1.jpg
-

با وجودی که فروش پلی استیشن 5 تقریبا ثابت باقی مانده، اما به لطف افزایش قیمتی که سونی چند ماه پیش اعمال کرد، درآمد ناشی از این کنسول در مقایسه سال گذشته میلادی رشد 12 درصدی داشته و به 4.92 میلیارد دلار رسیده. با این وجود سود این بخش بخاطر خرید شرکت «Bungie» و افزایش هزینه‌های توسعه بازی، کاهش 49 درصدی داشته است.

سونی سال گذشته میلادی 11.5 میلیون کنسول PS5 روانه بازار کرد و انتظار می‌رود فروش 2022 هم در همین اندازه باشد. با این حال شاید سونی با تامین تقاضا برای این کنسول در فصل تعطیلات، بتواند فراتر از پیش‌بینی‌های کنونی ظاهر شود.

یکی از دلایل عدم دستیابی سونی به اهدافش برای فروش PS5، مشکلات مربوط به تولید است. تا مدت‌ها کاربران قادر به تهیه این کنسول نبودند، اما در ماه‌های اخیر وضعیت کمی بهبود پیدا کرده. هرچند احتمالا دوباره در فصل تعطیلات کنسول ژاپنی‌ها در کشورهای مختلف کمیاب می‌شود.

فروش بازی‌های سونی در فصل سوم 2022 کاهش چشمگیری داشته و از 76.4 میلیون نسخه سال گذشته، به 62.5 میلیون نسخه رسیده. در این میان دانلودهای دیجیتال سهم 63 درصدی داشته‌اند که کمی افزایش را نسبت به گذشته نشان می‌دهد. در نهایت تعداد مشترکین پلی استیشن پلاس هم برای دومین سه‌ماهه متوالی کاهش بوده است.


اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: sony

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر