از سال 2025 سونی احتمالاً عرضه بازی‌های جدید برای پلی‌استیشن 4 را به پایان برساند

PS5.JPG

تقریباً یک سال و نیم از رونمایی کنسول پلی استیشن 5 می‌گذرد، از زمان عرضه این محصول، استقبال کاربران بی‌نظیر بود. با این وجود همچنان سونی به پشتیبانی از نسل قبلی این کنسول یعنی پلی استیشن 4 ادامه می‌دهد، اما به نظر می‌رسد که از سال 2025 دیگر بازی برای این نسل از کنسول‌ها ارائه نخواهد شد.

کمپانی سونی یک جلسه اخیرا با سرمایه‌گذاران این شرکت برگزار کرده و مقایسه رشد کنسول PS4 و PS5 را ارائه کرده است. در بخشی از این جلسه، سونی پشتیبانی از پلتفرم‌های مختلفش در سال‌های 2019، 2022 و 2025 را با یکدیگر مقایسه کرده است.

اطلاعاتی که سونی منتشر کرده حاکی از این است که در سال 2019 تا 90 درصد بازی‌های منتشر شده برای پلی استیشن 4 بودند و 10 درصد دیگر نیز برای کامپیوترهای شخصی ارائه می‌شدند. در سال 2022 سهم PS4 و PS5 به 35 درصد رسیده، اما در سال 2025، دیگر خبری از PS4 نیست. در حقیقت 50 درصد بازی‌ها به پلی استیشن 5 اختصاص پیدا می‌کنند و نیمی از آن‌ها برای PC و موبایل منتشر می‌شوند.

Sony-PS4-PS5-Games.jpg
-

این پیام از سوی سونی بسیار واضح و مشخص است که دیگر از سال 2025 از کنسول پلی استیشن 4 پشتیبانی نخواهد کرد. البته این کمپانی هنوز اطلاعات کاملی نیز از سال 2024 ارائه نداده و شاید در نیمه دوم امسال نیز تغییراتی در رویکرد خود داشته باشد. با این حال با توجه به اینکه ظاهرا سونی سال‌های مهم را به نمایش گذاشته، احتمالا تا اواخر 2024 برای PS4 بازی جدید منتشر خواهد شد.

در نهایت پایان پشتیبانی سونی از PS4 غیرقابل اجتناب است و هر زمانی که نسل جدیدی از محصولی روانه بازار می‌شود، کاربران باید منتظر چنین اتفاقی برای نسل قبلی‌اش باشند. بنابراین گیمرها باید در یکی دو سال آینده به فکر جایگزینی PS4 با PS5 باشند، البته احتمالا سال آینده میلادی PS5 Pro از راه می‌رسد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: pushsquare

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر