پلی استیشن 5 پرو احتمالا سال 2023 با دو برابر قدرت ارائه خواهد شد

ps5.jpg

براساس اخبار و شایعات جدید، کنسول پلی استیشن 5 پرو در سال اینده میلادی از راه خواهد رسید و قدرتی دوبرابر نسخه استاندارد نسل خود خواهد داشت که بسیار بسیار پیشرفت چشمگیری خواهد بود، اگر این اخبار به وقوع بپیوندد.

منبعی با نام «RedGamingTech» این شایعه را مطرح کرده که معمولا اطلاعات درستی درباره فناوری‌های AMD ارائه می‌کند. همانطور که می‌دانید، تراشه مرکزی پلی استیشن 5 ساخت شرکت AMD است. طبق ادعای RGT، سونی هم اکنون روی PS5 پرو کار می‌کند و هدفش عرضه این محصول در اواخر 2023 یا اوایل 2024 است.

اگر اخبار و گفته‌های این منبع صحت داشته باشد، کمپانی سونی احتمالا می‌خواهد نسخه به‌روزشده PS5 را در سال 2023 راهی بازار کند اما ممکن است که بخاطر مشکلاتی که در زنجیره تامین قطعات وجود دارد این تاریخ تغییر کند. حتی نسخه استاندارد این کنسول هم در برخی بازارها این روزها به سختی پیدا می‌شوند، ژاپنی‌ها تصمیم گرفته‌اند کمی دیرتر از برنامه اولیه‌شان این محصول را روانه بازار کنند.

با توجه به فاصله سه ساله‌ای که میان عرضه پلی استیشن 4 و نسخه پرو آن وجود داشت، آغاز فروش مدل پرو PS5 در اواخر 2023 منطقی به نظر می‌رسد چرا که دوباره با یک بازه سه ساله روبه‌رو خواهیم شد.

همانطور که گفتیم، در حال حاضر سونی در تامین پلی استیشن 5 مشکل دارد و گیمرها نمی‌توانند به راحتی آن را تهیه کنند، اما این موضوع مانع توسعه نسخه بهبودیافته‌اش نمی‌شود. سونی مدت‌هاست پشت صحنه روی چنین کنسولی کار می‌کند، اما زمانی این محصول عرضه می‌شود که هم بازار تشنه‌اش باشد و هم سونی بتواند نیاز بازار را تامین کند. بنابراین احتمالا مشکلات زنجیره تامین برنامه‌های اولیه ژاپنی‌ها را بهم زده است.

PS5-Pro-1.jpg
-

همچنین مدعی شده که درباره قدرت کنسول آینده سونی اطلاعاتی دارد. ظاهرا این کنسول در حالت‌های استاندارد تا دو برابر سرعت بالاتری نسبت به نسخه استاندارد دارد و اگر قابلیت رهگیری پرتو فعال شود، این اختلاف به 2.5 برابر می‌رسد. اگرچه بدون هیچ شکی نسخه پرو از استاندارد قدرتمندتر خواهد بود، اما بطور دقیق نمی‌دانیم با چه اختلاف عملکردی روبه‌رو می‌شویم.

ظاهرا سونی در پلی استیشن 5 پرو روی رهگیری پرتو و دیگر تکنیک‌های رندرگیری پیشرفته تمرکز می‌کند. همچنین ژاپنی‌ها می‌خواهند از فناوری مخصوصی برای بهبود کیفیت تصویر استفاده کنند که با تکنولوژی DLSS انویدیا متفاوت است.

در نهایت گفته می‌شود PS5 پرو تجربه کار با PSVR 2 را بهبود می‌دهد؛ هدست واقعیت مجازی که اگرچه از طراحی و نامش اطلاع داریم، اما دقیقا نمی‌دانیم سونی چه زمانی آن را روانه بازار می‌کند.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: gamingsym

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر