فروش کنسول پلی‌استیشن ۵ به ۱۷٫۲ میلیون نسخه رسید

Untitled-1.jpg

براساس آمار جدیدی که کمپانی سونی از گزارش مالی خود منتشر کرده است، متوجه می‌شویم که میزان فروش کنسول پلی استیشن 5 تا به امروز به رقم 17.2 میلیون دستگاه رسیده است و کنسول نسل قبل این کمپانی یعنی پلی استیشن 4 نیز به فروش 168.8 میلیون دستگاه رسیده است.

این آمار مالی که کمپانی سونی منتشر کرده مربوط به سه‌ماهه‌ی اخیر یعنی تا تاریخ ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱ است. در متن این گزارش مالی آمده است که این شرکت توانسته در سه ماهه اخیر تعداد 3.9 میلیون دستگاه از کنسول نسل نهمی پلی‌استیشن ۵ را به فروش برساند. این در حالی است که فروش کنسول نسل هشتمی پلی‌استیشن ۴ در همین بازه‌ی زمانی ۲۰۰ هزار نسخه بوده است.

سال گذشته میلادی، دقیقا در همین بازه زمانی حدود 4.5 میلیون کنسول پلی استیشن 5 به فروش رسیده بود. این یعنی اینکه کمپانی سونی امسال ضعیف‌تر ظاهر شده و نسبت به سال قبل 600 هزار دستگاه کمتر فروخته است. نکته جالب توجه اینجاست که تقاضای کاربران برای کنسول‌های بازی کم نشده و حتی می‌توان گفت که گیمرها بیشتر به دنبال خرید کنسول هستند اما مشکل جهانی کمبود نیم‌رساناها برای سونی به مانعی تبدیل شده تا آن‌ها نتوانند کنسول‌های بیشتری تولید کنند و به فروش برسانند. به همین دلیل این کمپانی حتی اعلام کرده که انتظار خود را نسبت به فروش پلی‌استیشن ۵ برای سال مالی پیش‌رو را کمی کاهش داده است. کم شدن فروش مخصوص نسل جدید کنسول سونی نبوده؛ چرا که فروش پلی‌استیشن ۴ هم نسبت به همین بازه در سال گذشته ۱٫۲ میلیون دستگاه کاهش داشته است.

Untitled-2.jpg
-

سونی در ادامه گزارش خود اعلام کرده که تا پایان دسامبر ۲۰۲۱ تعداد کاربران سرویس اشتراکی پلی‌استیشن پلاس ۴۸ میلیون نفر بوده و این تعداد نیز به نسبت سه ماهه سال قبل با افزایش 600 هزار نفری روبه‌رو شده است.

سونی حتی به فروش بازی‌ها نیز اشاره کرده و اعلام کرده که بازی‌های پلی‌استیشن ۵ و پلی‌استیشن ۴ در سومین سه‌ماهه‌ی سال مالی ۲۰۲۱ حدود ۹۲٫۷ میلیون نسخه بوده است که اینجا نیز روند کاهشی بوده و به نسبت سال گذشته 11.5 میلیون نسخه کاهش داشته است. در فصل سوم سال گذشته میلادی 104.2 میلیون نسخه بازی به فروش رسیده است. از این ۹۲٫۷ میلیون نسخه، ۱۱٫۳ میلیون نسخه متعلق به بازی‌های انحصاری استودیوهای داخلی پلی‌استیشن بوده است که این رقم هم نسبت به سال قبل ۷٫۷ میلیون نسخه کاهش داشته است. ۶۲ درصد از فروش بازی‌ها متعلق به فروش دیجیتالی بوده است. درصد فروش دیجیتالی بازی‌ها در بازه‌ی مشابه سال قبل ۵۳ درصد بود.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: Gematsu

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر