نینتندو سوییچ با مدل OLED دوباره پرفروش‌ترین کنسول آمریکا شد

Untitled-1.jpg

کمپانی سونی در ماه گذشته بهترین اتفاق ممکن برایش رقم خورد و توانست با کنسول پلی استیشن ۵ به سلطنت ۳۳ ساله نینتندو سوییچ در بازار آمریکا پایان دهد. اما این برتری مدت زیادی طول نکشید و دوباره نینتندو به لطف عرضه نسخه OLED سوییچ دوباره موفق شد جایگاه خود را پس بگیرد و خود را به جایگاه اصلی خود برگرداند.

براساس اعلام کمپانی نینتندو، فروش در مجموع، ماه اکتبر ۷۱۱ هزار دستگاه بوده که ۳۱۴ هزار عدد آن‌ها مربوط به نسخه OLED بوده است. شرکت تحقیقاتی NPD Group می‌گوید نینتندو سوییچ با این آمار از نظر تعداد و ارزش دلاری در ماه اکتبر به پرفروش‌ترین کنسول بازار آمریکا تبدیل شده است. البته در تمام طول سال 2021 و روی هم رفته، پلی‌استیشن 5 از نظر دلاری و سوییچ از نظر تعداد دستگاه‌های فروخته‌شده پرفروش‌ترین کنسول محسوب می‌شوند.

رئیس بخش فروش آمریکایی شرکت نینتندو، داگ بوزر گفته:« ما این آمار را به عنوان آغازی قدرتمندانه برای مدل OLED نینتندو سوییچ و شاخصی برای نمایش عملکردی می‌دانیم که در فصل تعطیلات پیش رو می‌توانیم انتظارش را داشته باشیم.» البته بوزر اذعان دارد که این آمار نسبت به بازه زمانی مشابه پارسال ۳ درصد کمتر است.»

oled-nintendo-switch-2.jpeg
-

مدتی پیش بود که این کمپانی پیش‌بینی فروش خود را پایین آورد اما کنون می‌گوید که در بازه زمانی آوریل ۲۰۲۱ تا مارس ۲۰۲۲ حدود ۲۴ میلیون کنسول می‌فروشد. این آمار به خاطر کمبود جهانی تراشه حدود ۱.۵ میلیون کمتر شده است. بوزر بعید می‌داند که شرایط زنجیره تامین به این زودی‌ها تغییر کند:

«بسیاری از صنایع مدت زیادی است که با این چالش‌ها روبرو بوده‌اند. در تلاشیم تا برای خریدهای فصل تعطیلات از جمله برای مدل OLED نینتندو سوییچ پاسخگوی تقاضا باشیم…اما به‌رغم همه تلاش‌ها، هنوز تردیدهای زیادی وجود دارد. توصیه می‌کنم که اگر در تعطیلات پیش رو محصول مورد نظر خود را دیدید، آن را بخرید.»

افزون بر این، به گفته بوزر، بازی Metroid Dread که هشتم اکتبر در کنار سوییچ OLED منتشر شد، تاکنون ۸۵۴ هزار نسخه فروش داشته و بهترین آغاز عرضه بازی‌های Metroid را تجربه کرده است.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: TheVerge

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر