مدل جدید نینتندو سوییچ با صفحه نمایش اولد معرفی شد

Untitled-2.jpg

بالاخره بعداز گذشت ماه‌ها انتظارات به پایان رسید و شایعه‌ها پایان یافت و مدل جدید کنسول نینتندو سوییچ رسما رونمایی شد. اخبار و شایعاتی که در رابطه با کنسول جدید نینتندو شنیده بودیم، کاملا اشتباه بود. مدل جدید نینتندو سوییچ دقیقا همان کنسول اصلی با صفحه‌ی نمایشی متفاوت است.

مدل جدید کنسول نینتندو سوییچ در شب گذشته با نام «نینتندو سوییچ مدل اولد» معرفی شد. این کنسول بازی دقیقا با سخت‌افزار و قابلیت‌های مدل قبل یکسان است و خبری از تغییرات زیاد نیست. مدل اولد سوییچ، به جای صفحه‌ی نمایش ۶ اینچی ال‌سی‌دی کنسول اصلی یک صفحه نمایش ۷ اینچی با تکنولوژی اولد دارد.

کنسول نیتندو اولد با صفحه نمایش 7 اینچی باعث تغییراتی در ابعاد خود کنسول نشده و دقیقا اندازه اولد نینتندو با مدل معمولی یکسان است. مدل قبلی، صفحه‌نمایشش یک قاب بزرگ‌ داشت اما در نسخه جدید ابعاد نمایشگر از بین رفته و بخش بیشتری از بدنه‌ی کنسول مدل اولد را اشغال کرده است.

سخت‌افزار این دو کنسول کاملا یکسان است و هیچ تغییری در نسخه اولد نسبت به سوییچ اصلی مشاهده نمی‌کنیم، یعنی با یک صفحه‌ی نمایش با وضوح تصویر ۷۲۰p طرف هستیم و فقط اینکه اندازه صفحه‌نمایش بزرگ‌تر باشد و وضوح‌ تصویر یکسان باشد خیلی کمکی به بهبود کیفیت نخواهد کرد.

NintendoSwitchOLEDmodel_PackageArt-768x432.jpg
-

تا قبل از این رونمایی گفته می‌شد که مدل جدید نینتندو سوییچ می‌تواند بازی‌ها را با وضوح تصویر نزدیک به ۴K نمایش دهد، اما دیدیم که خبری از این نوع پیشرفت‌ها نیست. حداکثر خروجی مدل اولد سوییچ همان فول اچ‌دی است.

داک یا استند نگهدارنده‌ی مدل اولد سوییچ یک ورودی LAN هم دارد. با این حال، می‌توان از استند مدل اصلی برای این سوییچ استفاده کرد یا حتی سوییچ اصلی را روی این داک جدید قرار داد. در واقع هیچ تغییری در دسته‌ها و استند و لوازم جانبی هم برای این مدل اولد سوییچ اعمال نشده است.

مدل اولد سوییچ دو سه تغییر کوچک‌ هم داشته و نکته‌ای که در ابتدا به آن اشاره خواهیم کرد پایه‌ی نگهدارنده‌ی کنسول است که مقدار کمی نسبت به قبل بزرگ‌تر شده و می‌توان آن را با زاویه‌ی دلخواه هم تنظیم کرد. پایه اصلی نسخه پایه نینتندو سوییچ بسیار کوچک‌تر است و احتمالا صفحه‌ی نمایش بزرگ‌تر سوییچ اولد، کنسول را هم سنگین‌تر کرده است و نیاز به پایه‌ی بزرگ‌تر و قوی‌تری برای آن بوده. حافظه داخلی کنسول اولد نیز به 64 گیگابایت افزایش یافته و اسپیکرهای داخلی کنسول نیز کمی قوی‌تر شده است. به غیر از این‌ها، هیچ تفاوت دیگری در سوییچ اولد در مقایسه با مدل اصلی وجود ندارد.

قرار است که نینتندو سوییچ اولد در روز 8 اکتبر سال جاری میلادی که مصاف با 16 مهر 1400 است، به بازار عرضه شود و قیمت آن نیز 350 دلار خواهد بود که 50 دلار گران‌تر از نسخه قبلی است. قرار است که این کنسول در دورنگ آبی و قرمز به دست کاربران برسند.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: Twitter/Nintendo America

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر