شیائومی از پوکو X4 پرو و پوکو M4 پرو با مشخصات فنی خوب رونمایی کرد

Untitled-1.jpg

ساعاتی پیش کمپانی شیائومی از دو گوشی میان‌رده خود رونمایی کرد که هر دو دستگاه با صفحه‌نمایش AMOLED و دیگر قابلیت‌های جذاب راهی بازار شده‌اند. پیش‌بینی می‌شود این دو دستگاه در بازار ایران فروش خوبی به ثبت برسانند.

پوکو‌ M4 پرو‌

کمپانی پوکو برای نسل جدید این سری از گوشی‌های خود از نمایشگر AMOLED بهره گرفته است. این دستگاه با یک نمایشگر ۶.۶۷ اینچی مبتنی بر رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ و رفرش ریت ۱۲۰ هرتز به دست کاربران خواهد رسید. نرخ نمونه‌سازی این دستگاه نیز 360 هرتزی است که درمشخصات فنی روی کاغذ با یک گوشی قدرتمند روبه‌رو هستیم. در ضمن نباید حداکثر روشنایی ۷۰۰ نیت این نمایشگر را از یاد ببریم.

Poco-2.jpg
-

ارتقاهای بسیاری در بخش‌های باتری، نمایشگر و دوربین شاهد هستیم که شیائومی برای پوکو X4 پرو در نظر گرفته است، اما در بخش پردازنده با یک چیپست ضعیف‌تر روبه‌رو هستیم. این گوشی مجهز به اسنپدراگون ۶۹۵ است که در برابر اسنپدراگون ۸۶۰ استفاده شده در نسل قبلی به‌خصوص در زمینه‌ی پردازنده‌ی گرافیکی حرف کمتری برای گفتن دارد.

این دستگاه از جک 3.5 میلی‌متری هدفون استفاده می‌کند و با پشتیبانی از بلوتوث ۵.۱ و NFC تقریبا خود را همه چیز تمام نشان می‌دهد. در پنل پشتی پوکو X4 پرو شاهد دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی هستیم که برای یک گوشی میان‌رده مشخصه‌ی بسیار جذابی به حساب می‌آید. در کنار آن هم اولترا واید ۸ مگاپیکسلی و ماکرو ۲ مگاپیکسلی تعبیه شده است. در حفره‌ی نمایشگر یک دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی قرار دارد که نسبت به دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی نسل قبلی رزولوشن کمتری را ارائه می‌دهد.

Poco-3.jpg
-

منبع تغذیه این دستگاه یک باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی است که با شارژ سریع ۶۷ واتی به دست کاربران خواهد رسید. شیائومی اعلام کرده که باتری این گوشی برای پخش ۱۵ ساعت ویدیو دوام می‌آورد. همچنین شارژ باتری در عرض فقط ۲۰ دقیقه از ۰ به ۷۰ درصد می‌رسد و برای شارژ کامل هم باید ۴۱ دقیقه منتظر بمانید؛ گفتنی است شارژ کامل نسل قبلی این گوشی ۵۹ دقیقه طول می‌کشید.

Poco-4.jpg
-

کاربران برای خرید حق انتخاب بین دو کانفیگ 6/۱۲۸ گیگابایتی با قیمت 335 دلاری و مدل ۸/۲۵۶ گیگابایتی آن هم با قیمت 391 دلاری را خواهند داشت.

پوکو‌ M4 پرو‌

سال گذشته شیائومی از مدل ۵G پوکو M4 پرو رونمایی کرد و حالا قرار است مدل ۴G این گوشی راهی بازار شود. به غیر از وجود چیپست متفاوت، این دو مدل در دیگر زمینه‌ها هم تفاوت‌هایی دارند. برای اولین بار در بین گوشی‌های سری پوکو M یک نمایشگر AMOLED مورد استفاده قرار گرفته است. اندازه‌ی این نمایشگر به ۶.۶ اینچ می‌رسد و از رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ هم بهره می‌برد.

Poco-5.jpg
-

مدل ۵G این گوشی با چیپست Dimensity 810 عرضه شد ولی این گوشی جدید از تراشه‌ی Helio G96 بهره می‌برد. شیائومی دوربین‌های این گوشی را هم تغییر داده است. دوربین اصلی مبتنی بر سنسور ۶۴ مگاپیکسلی است و در کنار آن اولترا واید ۸ مگاپیکسلی و ماکرو ۲ مگاپیکسلی قرار دارد. در حفره‌ی نمایشگر هم یک دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی انجام وظیفه می‌کند.

Poco-6.jpg
-

انرژی این گوشی از طرف باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌شود و همراه با گوشی یک شارژر ۳۳ واتی به دست کاربران می‌رسد. با وجود بهره‌گیری از نمایشگر AMOLED، شاهد حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر نیستیم و این حسگر در لبه‌ی کناری قرار دارد. شیائومی اعلام کرده کاربران برای خرید مدل ۶/۱۲۸ گیگابایتی این گوشی باید ۲۱۹ یورو (۲۴۵ دلار) بپردازند و مدل ۸/۲۵۶ گیگابایتی آن هم ۲۶۹ یورو (۳۰۱ دلار) قیمت دارد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: GSMArena

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر