رقیب هدست ویژن پرو اپل، در رویداد CES 2024 معرفی خواهد شد

game.jpg

روز دوشنبه، رقیب اپل ویژن پرو با معرفی تراشه‌ی جدید Snapdragon XR2 Plus Gen 2 نسل دوم، در رویداد CES به جهان معرفی خواهد شد.

کوالکام در این رویداد تراشه‌ی واقعیت مجازی جدید خود را معرفی کرد و اعلام همکاری با پنج برند، از جمله سامسونگ، در زمینه‌ی تولید هدست‌های واقعیت مجازی داشت.

گرچه نام چهار شرکت همکار در این پروژه اعلام شده است، اما اطلاعات دربارهٔ برند پنجم که نامش ذکر نشده، در روز دوشنبه با معرفی محصول جدید اعلام خواهد شد.

از زمان شروع همکاری کوالکام با سامسونگ و گوگل در زمینه‌ی توسعه‌ی هدست‌های واقعیت افزوده تقریباً یک سال گذشته است، ولی جزئیات این همکاری تاکنون منتشر نشده‌اند.

کوالکام ادعا کرده است که هدست‌های استفاده‌کننده از این تراشه جدید، بر خلاف هدست ویژن پرو اپل، به باتری خارجی نیاز ندارند.

تراشه‌ی M2 که به ویژن پرو اپل قدرت می‌بخشد، بسیار کم‌مصرف است. اما اپل تصمیم گرفته است باتری را به‌صورت خارجی ارائه دهد، در حالی‌که به نظر می‌رسد مصرف انرژی اسنپدراگون XR2 Plus Gen 2 در بهترین حالت با تراشه‌ی M2 برابر باشد.

با معرفی دستگاه جدید در تاریخ ۸ ژانویه (۱۸ دی)، رقابت بین برندهای معرفی‌کننده این هدست و ویژن پرو اپل تشدید خواهد شد. احتمالاً از سیستم‌عامل توسعه‌داده‌شده توسط گوگل نیز در این هدست استفاده خواهد شد. قیمت این هدست واقعیت مجازی جدید که در روز دوشنبه معرفی خواهد شد، تأثیر زیادی بر موفقیت یا شکست آن در مقایسه با ویژن پرو اپل خواهد داشت.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: qualcomm.com

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر