پرسرعت‌ترین SSD دنیا با نام راکت ۴ پلاس معرفی شد

Untitled-1.jpg

امروزه شاهد هستیم که در دنیای حافظه‌های اس‌اس‌دی PCIe 4 غول‌های تکنولوژی یکه تازی می‌کنند و حافظه‌های پرسرعتی را رونمایی می‌کنند، کمپانی Sabrent امروز با معرفی محصول جدیدش توانست تخت پادشاهی را از سامسونگ گرفته و قدرت‌نمایی کند. این کمپانی حافظه اس‌اس‌دی را معرفی کرده است که نهایت سرعت خواندن و نوشتن را برای کاربران به ارمغان خواهد آورد نام این حافظه اس‌اس‌دی Rocket 4 Plus است که توانسته درایو Samsung 980 Pro را که از نوع PCIe NVMe است را پشت سر بگذارد.

هر دو این حافظه‌ها در بخش‌های مختلفی قدرت‌نمایی می‌کنند و خود را به رخ می‌کشند تا در لیست بهترین حافظه SSD قرار بگیرند اما باید گفت که با فاصله‌ی بسیار اندکی Sabrent بالاتر است. حالا بهتر است به مقایسه این دو حافظه بپردازیم؛ اس‌اس‌دی Rocket 4 Plus در بخش خواندن سرعت ۷۰۰۰ مگابایت بر ثانیه‌ای را توانسته است ثبت کند که در این بخش هر دو درایو با هم برابری می‌کنند، اما در بخش نوشتن راکت 4 پلاس با سرعت ۶۸۵۰ مگابایت بر ثانیه، از حریف خودش پیشی می‌گیرد. باید گفت که بیشترین سرعت نوشتن در درایو سامسونگ ۵۰۰۰ مگابایت بر ثانیه است.

گزارشاتی که در وب‌سایت Sabrent، منتشر شده این است که در این حافظه اس‌اس‌دی از کنترلر جدیدی PS5016-E16 استفاده شده است که در سه مدل ۲ ترابایتی، ۱ ترابایتی و ۵۰۰ گیگابایتی قرار است تا به بازار عرضه شود که بسیار ناراحت کننده است چرا که در بازار اس‌اس‌دی‌های مختلف با ظرفیت‌های بالاتر داریم که حتی خود شرکت Sabrent مدتی پیش یک درایو 4 ترابایتی را رونمایی و به بازار عرضه کرد.

اما برخی از کاربران که به دنبال سرعت هستند، نباید ناراحت باشند چرا که در واقع با کاهش ظرفیت، سرعتی به مراتب بالاتر هنگام نوشتن و خواندن عایدشان خواهد شد. ناگفته نماند که Rocket 4 Plus به یک هیت‌سینک شخصی‌سازی شده و غول‌آسا نیز مجهز است تا دما بیش از حد بالا نرود.

در آخر هم باید بگوییم که هنوز این شرکت قیمتی برای این حافظه اس‌اس‌دی اعلام نکرده و حتی تاریخ عرضه به بازار نیز مشخص نشده است .


پیشنهاد فیسیت:

ZTE Axon 20 5G؛ اولین گوشی دنیا با دوربین سلفی زیر نمایشگر

لیست قیمت گوشی هوشمند ، هفته اول شهریورماه 99

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: pcgamer

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر