ZTE Axon 20 5G؛ اولین گوشی دنیا با دوربین سلفی زیر نمایشگر

ZTE-Axon-20-5G- اصلی.jpg

بالاخره پس از سال‌ها تلاش شاهد معرفی گوشی هستیم که از نمایشگر واقعا یکپارچه بهره می‌برد. درواقع گوشی ZTE Axon 20 5G اولین گوشی دنیاست که به دوربین سلفی زیر نمایشگر مجهز شده است.

در سال‌های گذشته بارها و بارها شاهد تلاش‌هایی برای دست یافتن به نمایشگری یک پارچه بوده‌ایم، تلاش‌هایی که از کوچک کردن حاشیه‌ها گرفته تا استفاده از بریدگی تحت عنوان ناچ، به کار گیری بریدگی قطره‌ای، نمایشگر روزنه دار و حتی استفاده از دوربین‌های پاپ آپ را شامل می‌شد. حالا اما به نظر می‌رسد که همه‌ی این تلاش‌ها نتیجه داده و ساعتی پیش شاهد معرفی اولین گوشی هوشمند دنیا با دوربین زیر نمایشگر بودیم. معرفی این گوشی که ZTE Axon 20 5G نام دارد را با هم در ادامه می‌بینیم و البته درباره دوربین این گوشی بیشتر صحبت خواهیم کرد. با فیسیت همراه باشید.

ZTE Axon 20 5G؛ اولین گوشی با دوربین زیر نمایشگر

کمپانی ZTE برای این گوشی از نمایشگری بزرگ با اندازه‌ی 6.92 اینچی از نوع OLED و رزولوشن FHD+ استفاده کرده است که از رفرش ریت 90 هرتزی بهره می‌برد. جالب است بدانید که علاوه بر قرارگیری دوربین سلفی این گوشی در زیر نمایشگر، حسگر اثرانگشت هم زیر نمایشگر تعبیه شده است.

این گوشی از نظر سخت افزاری هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. درواقع این گوشی از پردازنده‌ی اسنپدراگون 760G بهره می‌برد که با 6 یا 8 گیگابایت رم و 128 و یا 256 گیگابایت حافظه‌ی داخلی همراه شده است. کمپانی ZTE برای این گوشی از یک باتری 4220 میلی آمپر ساعتی استفاده کرده است که از شارژ سریع 30 واتی هم پشتیبانی می‌کند.

در پنل پشتی این گوشی، شاهد به کارگیری دوربین اصلی چهارگانه با لنز اصلی 64 مگاپیکسلی، لنز 8 مگاپیکسلی اولتراواید و دو دوربین ماکرو و عمق سنج 2 مگاپیکسلی هستیم. دوربین سلفی این گوشی هم دارای یک لنز 32 مگاپیکسلی است. که در ادامه بیشتر درباره آن صحبت می‌کنیم.

ZTE Axon 20 5G.jpg
نمایشگر یکپارچه ZTE Axon 20 5G -

دوربین سلفی زیر نمایشگر

دوربین سلفی زیر نمایشگر، ایده آلی بود که مدت‌ها برای دستیابی به آن وقت صرف شده است. درواقع مشکل اصلی به کارگیری این تکنولوژی، مشکل میزان نوری است که به سنسور دوربین سلفی می‌رسد. دراصل اگر نوری که به این سنسور می‌رسد به اندازه‌ی کافی نباشد، دوربین سلفی نمی‌تواند تصاویری با کیفیت مناسب را ثبت کند. گذشته از مشکل نور دهی به سنسور دوربین سلفی، نمایشگر هم باید به نحوی ساخته شود که در بخش دوربین، اختلاف کیفیتی با سایر بخش‌های نمایشگر به چشم نخورد. ZTE برای رفع این مشکلات ابتدا از الگوریتم‌های پردازش تصویری استفاده کرده است تا کیفیت عکس‌ها سلفی را بالا ببرد و از سوی دیگر چینش پیکسل‌ها در قسمتی از نمایشگر که روی دوربین سلفی است را هم بهینه سازی کرده است تا به نمایشگری با کیفیت یکپارچه دست یابد.

ZTE-Axon-20-5G-2.jpg
دوربین زیر نمایشگر ZTE Axon 20 5G -

قیمت و زمان عرضه‌ی ZTE Axon 20 5G

کمپانی ZTE این گوشی را در چهار رنگ سفید، مشکی، صورتی و نارنجی و از تاریخ 10 سپتامبر راهی بازار چیزن خواهد کرد اما متاسفانه هنوز مشخص نیست که آیا این گوشی به صورت جهانی هم عرضه خواهد شد یا خیر. ضمنا باید بگوییم که قیمت در نظر گرفته شده برای نسخه‌ای از این گوشی با 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه‌ی داخلی 322 دلار است اما مدل‌هایی با 8 گیگابایت رم و 128 و 256 گیگابایت حافظه‎‌ی داخلی، به ترتیب 366 و 410 دلار قیمت گذاری شده‌اند.

ZTE-Axon-20-5G-3.jpg
-

منبع خبر: gsmarena


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

اقدس بادمجان زاده ی عربی

سه‌شنبه, 16 دی 1399

کمپانی ZTE این گوشی را در چهار رنگ سفید، مشکی، صورتی و نارنجی و از تاریخ 10 سپتامبر راهی بازار چیزن خواهد کرد .
سلام . لطفا اشتباه متنی در بالا ( چیزن ) که میشه چین را درست کنید . ممنون

پاسخ

ثبت نظر