سامسونگ احتمالا در آینده بجای اندروید، محصولاتش را به فیوشا مجهز می‌کند

Untitled-1.jpg

کمپانی سامسونگ کاری کرد تا امروزه سیستم‌عامل اندروید در سراسر جهان محبوب‌ترین سیستم‌عامل شناخته شود، اما شاید در آینده این موضوع تغییر کند و باز هم ممکن است که سامسونگ نقش اصلی را به عهده داشته باشد. براساس اطلاعات جدیدی که منتشر می‌شود احتمالا شاهد جایگزینی سیستم‌عامل فیوشا به جای اندروید در محصولات این کمپانی کره‌ای باشیم.

از سال 2016 تا به الان کمپانی گوگل در حال کار کردن بر روی سیستم‌عامل فیوشا است، اما هنوز این سیستم‌عامل نهایی نشده و به صورت تجاری مورد استفاده قرار نگرفته. سیستم‌عامل جدید گوگل فقط در گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها خلاصه نمی‌شود بلکه می‌توان از سیستم‌عامل فیوشا در محصولات مختلفی استفاده کرد که امکان ارتباط راحت‌تر میان آن‌ها را فراهم می‌کند. به جز این مسائل برای سیستم‌عامل فیوشا ارائه آپدیت‌ها راحت‌تر است و کاربران نباید منتظر سازندگان محصولات برای دریافت جدیدترین بروزرسانی‌ها باشند.

در روزهای آخر سال گذشته میلادی، کمپانی گوگل مشارکت عمومی این سیستم‌عامل را ممکن کرد و اولین کمپانی که در این زمینه پیش قدم شد سامسونگ بود. کره‌ای‌ها کد اسنیپت مربوط به «فایل سیستم سازگار با فلش» یا «F2FS» را به آن اضافه کرده‌اند. با اضافه شدن این فایل متن باز توسط کمپانی سامسونگ، معماری حافظه فلش توسعه پیدا کرد و بسیار سرعت بالاتری به نسبت فایل سیستم ext4در دستگاه‌های اندرویدی به وجود آورد.

h0t5nc9ud0fs.jpeg
-

در آن روزها میزان مشارکت کمپانی سامسونگ برای ساخت این سیستم‌عامل مشخص نبود، اما ظاهرا غول تکنولوژی کره‌ای‌ها می‌خواهد این سیستم‌عامل را جایگزین اندروید کند. در همین زمینه نیز یکی از افشاگران معروف حوزه تکنولوژی، با نام Ice Universe اعلام کرده که به احتمال خیلی زیاد به همین زودی‌ها شاهد جایگزینی فیوشا خواهیم بود. البته این موضوع را به عهده گوگل گذاشته و گفته که بستگی دارد، چه زمانی این کمپانی تصمیم بگیرد که فیوشا را جایگزین اندروید کند. علاوه بر سامسونگ سایر تولیدکنندگان باید دست به چنین کاری بزنند.

هنوز مشخص نیست که فیوشا چه زمانی آماده برای عرضه عمومی می‌شود، با این حال با توجه به لیست بلوتوث «نست هاب» با سیستم عامل فیوشا ۱.۰، احتمالا نباید مدت زمان زیادی منتظر بمانیم. به احتمال زیاد کمپانی گوگل خودش اولین شرکتی است که از سیستم‌عامل جدید خودش رونمایی و آن را جایگزین اندروید معرفی می‌کند. البته این احتمال نیز وجود دارد که این سیستم‌عامل جایگزین اندروید نشود و بطور جداگانه آن را معرفی کند تا شرکت‌ها بتوانند از هر دوی آن‌ها بهره ببرند، با این حال با توجه به ماهیت فیوشا چنین موضوعی کمی غیرمنطقی به نظر می‌رسد.

باید منتظر بمانیم چرا که گوگل به زودی رویداد Google I/O 2021 را برگزار خواهد کرد و در ان از اندروید 12 رونمایی خواهد کرد که با ظاهری کاملا جدید از راه خواهد رسید.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: sammobile

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر