اندروید 12 امکان نصب فروشگاه‌های اپلیکیشن شخص ثالث را ساده‌تر میکند

گوگل پلی استور.jpg

اگرچه در حال حاضر کاربران می‌توانند از برنامه‌های پلی استوری جایگزین گوگل پلی استور مانند سامسونگ گلکسی استور روی اندروید استفاده کنند اما گوگل در تلاش است تا در اندروید 12، امکان استفاده از اپلیکیشن‌های فروشگاهی شخص ثالث را ارتقا دهد و استفاده از آن‌ها را ساده‌تر کند.

گوگل به تازگی از تصمیم خود برای ایجاد تغییرات جدید در قوانین و سیاست‌های توسعه دهندگان خبر داده است که باعث استفاده‌ی ساده‌تر از فروشگاه‌های اپلیکیشن شخص ثالث روی اندروید 12 خواهد شد. این تصمیم به نگرانی‌های اخیر در خصوص سیستم پرداخت درون برنامه‌ای و مشکلاتی که برای کمپانی‌هایی که به واسطه‌ی ویروس کرونا، در حال تغییر به شکل آنلاین بودند، اشاره دارد.

اگرچه در حال حاضر کاربران می‌توانند از برنامه‌های پلی استوری جایگزین گوگل پلی استور مانند سامسونگ گلکسی استور روی اندروید استفاده کنند اما گوگل در تلاش است تا در اندروید 12، امکان استفاده از اپلیکیشن‌های فروشگاهی شخص ثالث را ارتقا دهد و استفاده از آن‌ها را ساده‌تر کند. البته به ادعای گوگل، این تلاش در راستایی است که قوانین امنیتی اندروید نقض نشود.

با وجود این تغییرات و البته با وجود بحث‌هایی که بر سر سیاست گوگل در پرداخت‌های درون برنامه‌ای در هفته‌های اخیر جریان داشت، به نظر می‌رسد که گوگل هنوز هم بر سیاست‌های پرداخت درون برنامه‌ای در پلی استور تاکید دارد. درواقع بنا به اعلام گوگل تمام توسعه‌دهندگانی که محصولات دیجیتال را از طریق اپلیکیشن‌ها به فروش می‌رسانند، باید از سیستم پرداخت گوگل پلی استور استفاده کنند. اپلیکیشن‌هایی هم که از این سیستم بهره نمی‌برند، تا 30 سپتامبر 2021 یعنی 8 مهر 1400 فرصت دارند چنین کاری را انجام دهند.

البته بنا به گفته‌ی گوگل در حال حاضر 97 درصد از توسعه دهندگان از این قوانین استفاده می‌کند و تنها 3 درصد هستند که هنوز به سیستم پرداخت گوگل پلی برای پرداخت‌های درون برنامه‌ای روی نیاورده‌اند. جالب است بدانید که دو شرکت بزرگ اسپاتیفای و نتفلیکس جزء همان 3 درصد هستند. این شرکت‌های به صورت مستقیم، هزینه اشتراک را از کاربران خود دریافت می‌کنند اما در صورت رعایت قوانین گوگل پلی استور، موظف هستند که 30 درصد از هزینه پرداخت‌های درون برنامه‌ای را به گوگل بدهند.

در این بین بد نیست که به Epic Games اشاره کنیم. این شرکت چندی پیش در رابطه با بازی فورتنایت، به جای استفاده از سیستم پرداخت درون برنامه‌ای گوگل و اپل، از سیستم شخصی خود استفاده کرده بود. به همین دلیل هم شاهد حذف آن از گوگل پلی استور و اپ استور بودیم. البته هنوز هم این بازی در این دو فروشگاه وجود ندارد و کاربران برای دانلود آن باید از فروشگاه‌های اپلیکیشن شخص ثالث و یا خود وب سایت Epic Games اقدام کنند.

در ادامه گوگل دقیقا همین برنامه را مثال زده است. گوگل توضیح می‌دهد که اگرچه از نظر مالی بین توسعه دهنده این برنامه و گوگل توافقی وجود ندارد اما همچنان این برنامه روی اندروید قابل انتشار است.

مطالب مرتبط:

ترفندهایی برای دانلود فایل APK از گوگل پلی روی کامپیوتر

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: theverge


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر