بزرگترین شرکت سازنده تراشه‌ی چین تحریم شد؛ انتخاب‌های هواوی محدودتر از قبل

SMIC.jpg

به دنبال تحریم‌های ادامه دار آمریکا علیه چین، حالا بزرگ‌ترنی کمپانی تولید کننده تراشه در چین به نام SMIC تحریم شده است. بنابراین هواوی حتی برای تولید پردازنده‌های میانرده و پایین رده مورد نیازش هم نمی‌تواند روی این شرکت حساب کند.

تحریم‌های آمریکا علیه چین همچنان ادامه دارد و این بار به سراغ بزرگ‌ترین شرکت سازنده‌ی تراشه در چین یعنی SMIC رفته است. درواقع مقامات آمریکایی معتقد هستند که شرکت SMIC در حال همکاری با یکی شرکت‌های دفاعی چین است و ارتش چین از تکنولوژی‌های SMIC بهره می‌برد.

البته در هفته‌های گذشته هم اخباری در خصوص تحریم SMIC توسط آمریکا منتشر شده بود اما چندان جدی به نظر نمی‌رسید. با این حال سخنگوی SMIC توضیح داده است که این شرکت هیچگونه ارتباطی با نهادهای نظامی ندارد. درواقع وی توضیح داده است که تراشه‌های ساخته شده توسط این شرکت و همچنین سرویس‌هایش، تنها برای استفاده‌های تجاری و البته غیرنظامی به کار گرفته می‌شوند.

به هر ترتیب به واسطه‌ی این تحریم، شرکت SMIC دیگر نمی‌تواند تجهیزات مورد نیازش را از شرکت‌های آمریکایی تهیه کند و از آن جهت که آمریکا قطب اصلی تولید تجهیزات تراشه و تکنولوژی‌های مربوط به حوزه نیمه رسانا است، عملاً SMIC فلج خواهد شد.

تحریم این شرکت چینی، بیش از هر شرکتی، هواوی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. درواقع به واسطه‌ی تحریم‌های آمریکا علیه هواوی، این کمپانی دیگر نمی‌تواند مانند گذشته ساخت تراشه‌های اختصاصی خود را کمپانی‌های خارجی بسپارد. حالا اما تحریم SMIC بار دیگری بر دوش هواوی می‌گذارد زیرا هواوی تا پیش از این تحریم، حداقل می‌توانست برای تولید تراشه‌های پایین رده و میانرده روی این شرکت حساب کند که حالا این گزینه هم عملاً از دایره انتخاب‌های محدود هواوی خارج شده است. به این ترتیب روز به روز هواوی با شرایط دشوارتری رو به رو می‌شود.

اخبار مرتبط:

کوالکام همچنان در تلاش برای فروش پردازنده اسنپدراگون به هواوی است

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: engadget


2 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

invisible

یک‌شنبه, 06 مهر 1399

ترامپ ۲۰۲۰

پاسخ

مهرداد

دوشنبه, 24 خرداد 1400

حقشونه این چینی های دزد :)

پاسخ

ثبت نظر